10 zadań inwestycyjnych i tyle samo pozainwestycyjnych zostało zakwalifikowanych do głosowania w budżecie obywatelskim. Opiewają one w sumie na ponad 1 mln 800 tys. zł. Tymczasem do rozdysponowania jest pula znacznie mniejsza - 500 tys. zł.
Organizacje, szkoły, stowarzyszenia oraz osoby fizyczne zgłosiły w sumie 34 propozycje. W wyniku weryfikacji formalnej w pierwszej kolejności odrzucono sześć zadań inwestycyjnych z powodu niedoszacowania ich kosztów oraz z racji tego, iż wnioski dotyczyły przeprowadzenia modernizacji obiektów nie należących do MiG Pleszew. W drugim etapie powołany zespół opiniujący zdecydował o tym, iż pod głosowanie poddanych zostanie po dziesięć zadań w każdej z dwóch kategorii. W ten sposób odrzucono kolejnych osiem wniosków. Głosowanie na poszczególne inwestycje rozpoczęło się 1 sierpnia i potrwa do 15 września.
Jak można oddać głos? - Zarówno w wersji elektronicznej, jak i tradycyjnej - papierowej. Można wytypować tylko jedno zadanie inwestycyjne i jedno pozainwestycyjne. Jeśli ktoś poprze dwukrotnie to samo zadanie, żaden głos nie będzie się liczył – wyjaśnia Arkadiusz Ptak, zastępca burmistrza Pleszewa. Kartę do głosowania wziąć można z Biura Obsługi Interesanta, wypełnić i wrzucić do urny. Można ją również pobrać ze strony internetowej www.pleszeww.pl i z zaznaczonymi zadaniami przesłać na adres obywatelski@pleszew.pl (bądź wrzucić do urny). Wszystko można również zrobić bez wychodzenia z domu – wypełniając formularz do głosowania na stronie www.pleszew.pl. W przedsięwzięciu moga wziąć udział mieszkańcy miasta i gminy Pleszew.
O tym, na jakie zadania można głosować - we wtorek w "Życiu Pleszewa"