Pozycjonowanie stron internetowych - na czym to polega?
Pozycjonowanie stron internetowych, które szczegółowo zostało opisane pod linkiem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych to jak wspomniano we wstępie ogół działań mających na celu podniesienie ich pozycji w wynikach wyszukiwania. W efekcie dzięki skutecznemu pozycjonowaniu można liczyć na zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę, o wynika z faktu, że najwięcej osób wchodzi na strony, które wyświetlają się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Co obejmuje pozycjonowanie? Warto mieć świadomość, że działań, które wpływają na poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania jest naprawdę wiele, jednak w dużym uproszeniu można je sklasyfikować jako:
- publikowanie zoptymalizowanych treści na stronie,
- techniczną optymalizację strony
- link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych.
Kto korzysta na pozycjonowaniu stron internetowych?
Jak już wspomniano pozycjonowanie strony internetowej ma na celu poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie przełożyć się na zwiększenie ruchu organicznego. Warto jednak mieć świadomość, że skala w tym przypadku uzależniona jest od popularności tematyki danej strony. Wiele w tym przypadku zależy od użytego słowa kluczowego, ponieważ przykładowo fraza "części samochodowe" jest wyszukiwana średnio 60 tys. razy w miesiącu, a "buty zimowe skórzane" tylko 210 razy. W efekcie przy założeniu, że witrynę znajdującą się na 5 miejscu w wynikach wyszukiwania odwiedza co 5 użytkownik, stronę pozycjonowaną na frazę "części samochodowe" odwiedzi ok. 12 tys. użytkowników, a w przypadku frazy "buty zimowe skórzane" odwiedzin będzie około 40. Pokazuje to nie tylko jak ważny jest dobór odpowiedniej tematyki witryny, ale również wyselekcjonowanie właściwych słów kluczowych.
Czym są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe, a w zasadzie frazy kluczowe to wyrażenia, które użytkownicy Internetu wpisują do wyszukiwarki w celu znalezienia informacji. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, a następnie ich pozycjonowanie pozwala zwiększyć widoczność strony przy wyszukiwaniu danych fraz. Frazy kluczowe dzielą się na kilka typów (m.in. ogólne, z długim ogonem, problemowe, czy lokalne), a skuteczna strategia pozycjonowania powinna obejmować każdy rodzaj. Wynika to z faktu, że pozycjonując stronę na frazę "części samochodowe" można liczyć na wielu odwiedzających jednak niską konwersję. Działając na rynku lokalnym i prowadząc sprzedaż stacjonarną warto więc użyć frazy "części samochodowe Warszawa". Dobrym rozwiązaniem jest również wykorzystanie fraz z długiego ogona czego przykładem może być "części samochodowe do aut japońskich".Podsumowując należy stwierdzić, że skuteczne pozycjonowanie zwiększa ruch na stronie internetowej, a co za tym idzie jej właściciel jest w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Przekłada się to zarówno na wzrost sprzedaży własnych produktów, czy usług, jak i lepszą pozycję negocjacyjną w stosunku do reklamodawców.