reklama

Techniki pozycjonowania stron, które są skuteczne

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Materiał partnera

Techniki pozycjonowania stron, które są skuteczne - Zdjęcie główne

foto Materiał partnera

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

PromowanePodczas pozycjonowania (SEO), stosuje się różne techniki i wdraża szereg czynności, których celem jest podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce Google. Jakie rozwiązania stosować i o czym pamiętać? Wyjaśniamy kwestie technik oraz przedstawiamy najważniejsze z nich.
reklama

Czym są techniki pozycjonowania stron?

Techniki pozycjonowania stron to różnego rodzaju zabiegi mające za zadanie pozytywnie wpływać na widoczność fraz kluczowych w wyszukiwarce Google. W ten sposób witryny mogą generować ruch, a odpowiednio dbając o UX także wspierać konwersję. Techniki pozycjonowania stron są różne i stosuje się je zależnie od sytuacji oraz charakterystyki strony internetowej. Przede wszystkim jednak należy odpowiednio dobrać frazy kluczowe, które będą pozycjonowane: to jeden z najważniejszych aspektów SEO.

Warto wiedzieć, że pozycjonowanie jest strategią marketingową odpowiednią nie tylko dla e-commerce, ale także biznesów, które działają stacjonarnie, ale posiadają witrynę internetową. Wówczas należy dobierać słowa kluczowe o wydźwięku lokalnym. Dobrym tego przykładem jest pozycjonowanie stron Wrocław (https://semcore.pl/pozycjonowanie-wroclaw/) – jeśli chcesz zbudować widoczność w Google na frazy związane z tym miastem, wyszukaj je przy pomocy specjalistycznych narzędzi. Możesz także zadbać o SEO dla wyrażeń z pobliskich miejscowości, aby jeszcze intensywniej generować ruch organiczny.

reklama

4 skuteczne techniki pozycjonowania stron

Istnieje szereg technik pozycjonowania stron, które warto znać. Przedstawiamy najważniejsze z nich, które mogą okazać się skuteczne podczas realizacji strategii SEO dla sklepu internetowego lub strony firmowej.

 

Sprawdź jak skutecznie wypozycjonować stronę - https://semcore.pl/pozycjonowanie/

#1 Content pruning

Content pruning to dosłownie „przycinanie treści”. W ten sposób rozumie się usuwanie nieaktualnych fragmentów tekstów oraz ich aktualizację. Google stara się na zapytania użytkowników wyświetlać strony aktualne, świeże i wartościowe. W tym kontekście content pruning może okazać się szczególnie pomocny. Warto zauważyć, że ta technika szczególnie dobrze sprawdza się w branżach w pewien sposób sezonowych. Może to być np. prawo, gdzie co roku wiele przepisów ulega zmianom. Wówczas warto wdrożyć content pruning, odpowiednio edytując treść.

reklama

#2 Evergreen content

Tym terminem określa się treści będące zawsze aktualne. Idealnym przykładem są przepisy kucharskie oraz innego rodzaju artykuły nietracące na wartości z biegiem czasu. Tworzenie takiego contentu i osiąganie wysokich pozycji jest więc sposobem na regularne generowanie ruchu organicznego. Bez względu na to, w jakiej branży działasz, postaraj się znaleźć tematy idealnie pokrywające się z evergreen content. Następnie opracuj wartościowe treści, które będą wyświetlane na wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

#3 Wpisy gościnne

Publikacja wpisów gościnnych pomaga na dwa sposoby. Z jednej strony to sposób na zbudowanie rozpoznawalności w sieci. Z drugiej linkowanie zewnętrzne jest traktowane przez algorytm Google jako „rekomendacja”. Oznacza to, że pozyskiwane odnośniki wpływają na SEO i mają znaczenie podczas ustalania pozycji w wyszukiwarce. Regularna publikacja wpisów gościnnych jest skuteczną techniką wspierającą pozycjonowanie strony internetowej.

reklama

#4 Badanie trendów

Korzystaj z narzędzi, aby badać trendy (przyda się Google Trends). Jeżeli jakieś wyrażenie jest tylko popularne w określonym sezonie, możesz spodziewać się spadku ruchu poza nim. Dlatego warto pozycjonować witrynę także na inne wyrażenia, które spowodują wzrost sesji także w czasie, gdy w teorii sezon nie trwa. Dodatkowo sprawdzaj, co jest na czasie i o czym możesz napisać, aby ciągle budować widoczność.

Techniki black hat SEO – dlaczego unikać?

Techniki black hat SEO to niedozwolone czynności, których wykorzystywanie jest karane przez Google. Doskonałym tego przykładem jest umieszczanie białego tekstu na białym tle. Taka technika w krótkim czasie może zbudować widoczność, ale w długofalowej perspektywie zakończy się karą od Google, co spowoduje obniżenie pozycji lub usunięcie z indeksu. Dlatego należy unikać black hat SEO, stosując wyłącznie dozwolone techniki, które są całkowicie bezpieczne.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama