Kiedy powiat planuje budowę ścieżki rowerowej Pleszew-Dobrzyca? - I dlaczego najpierw zrobiono drogę i chodnik na trasie Dobrzyca-Koźminiec, skoro jest ona mniej uczęszczana – pyta nasz czytelnik.
Ścieżka rowerowa na odcinku 4,2 km Dobrzyca - Koźminiec została wybudowana w latach 2017-2018 w ramach przebudowy drogi 4173P Dobrzyca-Koryta, etap II (Koźminiec) oraz etap IV (Dobrzyca-Izbiczno). Te dwie inwestycje kosztowały w sumie 9,3 mln zł. - W projektach była przewidziana ścieżka rowerowa, dlatego przy ocenie kwalifikacyjnej naszych wniosków o dofinansowanie z Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej zdobyliśmy dodatkowe punkty za infrastrukturę towarzyszącą. A z programu PRGiPID pochodziło blisko 4 mln zł. Czyli było warto – podkreśla rzecznik starostwa, Tomasz Wojtala.
Ponadto powiat zdecydował się na budowę ciągu pieszo-rowerowego przy drodze powiatowej 4309P Pleszew-Dobrzyca. I to ze środków samorządowych, bez dofinansowania. - W zeszłym roku wykonaliśmy I etap - za cenę 150.000 zł powstał 360-metrowy odcinek ścieżki przy ul. Fabianowskiej w Kowalewie (od łuku przy kościele, obok zakładu p. Kowalskiego do tablicy „teren zabudowany”) – wymienia urzędnik.
Ścieżka ma być bowiem budowana etapami (co roku następny odcinek) w pasie dawnego torowiska kolejki wąskotorowej relacji Pleszew-Krotoszyn. W tym roku powstanie kolejne 250 metrów bieżących za granicą Kowalewa. - Przypomnę, że do chodników i ścieżek powiatowych w połowie dopłacają samorządy gminne - podkreśla Wojtala.
Dodaje, że jeszcze w tym roku będzie modernizowana powiatówka Pleszew-Kowalew - ulica 70 Puku Piechoty. Koszt przebudowy wyniesie prawie 6 mln zł, z czego połowę tj. 3 mln zł pokryje Fundusz Dróg Samorządowych. Ten projekt przewiduje m.in. budowę ścieżki pieszo-rowerowej na całym odcinku 2,25 km z Pleszewa do Kowalewa, o szerokości 2,6 metra (jazda rowerami w obu kierunkach, dopuszczony ruch pieszy), biegnącej po lewej stronie drogi (patrząc od Pleszewa w kierunku na Kowalew tj. po stronie lasku „Boreczek” i bazy PLA - dawnej fabryki cukierków, czyli po przeciwnej stronie niż torowisko).