reklama

Myślała, że dzwoni do niej pracownik banku. Straciła kilkanaście tysięcy złotych

Opublikowano:
Autor:

Myślała, że dzwoni do niej pracownik banku. Straciła kilkanaście tysięcy złotych - Zdjęcie główne

Kilkanaście tysięcy złotych straciła mieszkanka powiatu pleszewskiego. Kobieta została oszukana metoda na "pracownika banku"

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKilkanaście tysięcy złotych straciła mieszkanka powiatu pleszewskiego. Kobieta została oszukana metoda na "pracownika banku". Sprawdź co zrobić, aby nie stać się ofiarą?
reklama

74-latka otrzymała informację od rzekomego konsultanta banku, że jej oszczędności są zagrożone i w celu uniknięcia kradzieży powinna wdrożyć procedurę zabezpieczenia środków. W tym celu „konsultant” zaoferował swoją pomoc.

Kobieta zgodnie z poleceniem rozmówcy, zainstalowała na swoim komputerze aplikację do zdalnej obsługi pulpitu. Tym samym dała oszustom dostęp do swojego konta bankowego. Przestępcy wypłacili z niego kilkanaście tysięcy złotych. Na kobietę, została także wzięta pożyczka w wysokości kilku tysięcy złotych. 

 - Po raz kolejny ostrzegamy przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku. Oferują oni rzekomą pomoc przed zagrożeniem związanym z utratą pieniędzy, namawiając do zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu lub przelewania środków na tzw. bezpieczne konta. W taki sposób została oszukana mieszkanka powiatu pleszewskiego.  Jeśli otrzymasz telefon z banku z informacją, że twoje pieniądze są zagrożone, rozłącz się i jak najszybciej skontaktuj się z najbliższą placówką, aby zweryfikować otrzymaną informację! - przestrzega Monika Kołaska z pleszewskiej policji. 

reklama

I dodaje:

 - Zwracamy się z apelem, również do osób młodych. Rozmawiajcie z rodzicami, dziadkami o tym, że są osoby, które mogą chcieć wykorzystać ich życzliwość. Powiedzcie im jak zachować się w sytuacji, kiedy ktoś zadzwoni do nich z prośbą o pożyczenie dużej ilości pieniędzy lub z informacją, że ich oszczędności są zagrożone. Zwróćcie uwagę na zagrożenie osobom starszym, o których wiemy, że mieszkają samotnie. Zwykła ostrożność może uchronić ich przed utratą zbieranych latami oszczędności.

Pamiętajmy!

  • Jeśli rzekomy konsultant prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem.
  • W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
  • Za każdym razem weryfikujmy przychodzące połączenia – rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje
  • Nie działajmy pod presją czasu, zwłaszcza gdy chodzi o przekazanie/przelanie pieniędzy
  • Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, że dzwoniąca osoba jest tym, za kogo się podaje, nie wahajmy się zawiadomić policję.
 

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama