Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 rozpocznie się dokładnie 1 kwietnia. Potrwa do 30 czerwca.
Pleszew. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 będzie obowiązkowy
- Po raz pierwszy w historii polskiej statystyki publicznej samospis internetowy będzie obowiązkowy. Oczywiście, jeśli ktoś (np. ze względu na zaawansowany wiek, stan zdrowia czy niepełnosprawność) nie będzie się w stanie samospisać, pomogą mu w tym rachmistrze bezpośrednio i telefonicznie - informuje Główny Urząd Statystyczny.
Pleszew. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Szukają rachmistrzów
Dlatego też w ramach przygotowań do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań w gminach w całej Polsce powołane zostały tzw. biura spisowe. Ogłoszono też nabór na rachmistrzów spisowych. Można się zgłaszać - w każdej z gmin w powiecie pleszewskim.
Pleszew. Warunki, żeby zostać rachmistrzem
Uwaga! Żeby jednak zostać rachmistrzem trzeba spełnić pewne warunki:
- - mieć ukończone 18 lat,
- - cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- - posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
- - posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
- - nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Pleszew. Co ma zawierać oferta kandydata na rachmistrza spisowego?
1. Zgłoszenie musi zawierać: imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail.2. Oświadczenie zawierające informację o:
- - posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- - korzystaniu z pełni praw obywatelskich,
- - nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- - posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia,
- - znajomości języka polskiego w mowie i piśmie,
- - zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru na stanowisko rachmistrza spisowego,
- - o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Pleszew. Jak złożyć ofertę na rachmistrza?
Kandydat na rachmistrza spisowego w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową danego urzędu, platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:
- - w przypadku osobistego złożenia dokumentów do urzędu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera - data dostarczenia do urzędu,
- - w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu - data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail),
- - w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP - data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym),
- - w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską - data stempla pocztowego.
Pleszew. Co musi robić rachmistrz?
Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:
- - przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową,
- - zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej,
- - przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Pleszew. Ile zarobi rachmistrz?
A ile zarobi rachmistrz za przeprowadzenie spisu? To będzie zależeć od formy zebrania informacji. Za każdy wywiad bezpośredni z osobą spisywaną będzie to 7 złotych (brutto), a za przeprowadzony wywiad telefoniczny - 4 złote.
Pleszew. Gdzie składać wnioski na rachmistrza?
W Pleszewie kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Pleszew, Rynek 1, Biuro Obsługi Interesanta (parter) lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową urzędu: sekretariat@pleszew.pl, platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich).Wcześniej należy wypełnić stosowny formularz, który dostępny jest na stronie internetowej urzędu w Pleszewie.
Podobnie jest w innych naszych gminach. W gminie Dobrzyca dokumenty można składać osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej: gmina@ugdobrzyca.pl.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.