Od 1 lipca rusza nabór wniosków - w formie elektronicznej - w ramach programu 300 plus. W formie papierowej zrobić to będzie można od 1 sierpnia.
Jak informuje Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pleszewie, 1 lipca rusza nabór - w formie elektronicznej - wniosków do programu 300 plus. Ci, którzy wolą złożyć je w formie tradycyjnej - papierowej - będą musieli poczekać do 1 sierpnia. Nabór w obydwu przypadkach trwa do 30 listopada.
- Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następuje w terminie 2 miesięcy licząc od dnia złożenia wniosku z prawidłowo wypełnionymi dokumentami. W przypadku wniosków złożonych w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następuje nie później niż do dnia 30 września. Wnioski złożone po terminie pozostawia się bez rozpatrzenia - informuje Justyna Zawieja, dyrektor MGOPS w Pleszewie.
Wnioski na „Dobry start” można składać również na dzieci uczące się w szkole policealnej oraz szkołach dla dorosłych - z uwzględnieniem wieku. Chodzi o osoby uczące się do 20. roku życia lub osoby uczące się do 24. roku życia legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Jak informuje MGOPS w Pleszewie wnioski składać można także w przypadku ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia lub - analogicznie - ukończenia 24. roku życia w przypadku osób z orzeczeniem o niepełnosprawności. Zmiany nie dotyczą studentów.
Wnioski papierowe o wyprawkę rodzice złożą osobiście w urzędzie lub drogą pocztową. Wnioski elektroniczne - przez kanał bankowości elektronicznej, portal Emp@tia Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (https://empatia.mpips.gov.pl/) oraz PUE ZUS.