Jak poinformowało Biuro Prasowe UAM, w tym roku uczelnia odnotowała ponad 29 tysięcy opłaconych zapisów dokonanych przez ponad 16 tysięcy osób. Rekrutacja, podobnie jak w latach poprzednich, prowadzona była wyłącznie online – za pośrednictwem Systemu Internetowej Rekrutacji.
Wyniki tegorocznej rekrutacji zostaną ogłoszone 18 lipca o północy.
Najpopularniejsze kierunki studiów
W roku akademickim 2025/2026 UAM zaoferował kandydatom ponad 15 tysięcy miejsc, z czego przeszło 11 tysięcy na studiach stacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych magisterskich.Wśród kierunków cieszących się największym zainteresowaniem na studiach stacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych magisterskich znalazły się:
- Psychologia – ponad 2,2 tys. opłaconych zapisów
- Prawo – ponad 1,6 tys.
- Filologia angielska – ponad 1,1 tys.
- Dziennikarstwo i komunikacja społeczna – ponad 700
- Zarządzanie i prawo w biznesie – ponad 700
Najwięcej kandydatów na jedno miejsce
Patrząc na liczbę osób przypadających na jedno miejsce, największym zainteresowaniem cieszyły się:
- Psychologia – ponad 19 osób na miejsce
- Filologia koreańska – ponad 12 osób
- Zarządzanie i prawo w biznesie – ponad 11 osób
- Filologia angielsko-chińska – ponad 9 osób
- Japonistyka – ponad 9 osób
- Prawo – ponad 9 osób
Nowe kierunki w ofercie UAM
UAM nieustannie rozwija swoją ofertę edukacyjną, dostosowując ją do zmieniających się potrzeb rynku pracy i zainteresowań młodych ludzi. W tym roku uczelnia wprowadziła kilka nowych kierunków:
- Geoanglistyka: literatura, kultura i komunikacja medialna (studia I stopnia, Wydział Anglistyki),
- Niderlandystyka (studia I i II stopnia, Wydział Anglistyki),
- Communication and Media Studies (studia II stopnia w języku angielskim, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa),
- Chemia nauczycielska (studia II stopnia, Wydział Chemii),
- Gospodarka przestrzenna i rozwój terytorialny (studia I stopnia, Wydział Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.