Most w Nowym Mieście. Most na DK 11. Remont mostu w Nowym Mieście. Utrudnienia na moście.
Most na Warcie w Nowym Mieście: najpierw wahadło i korki, potem wyłączenie przeprawy z ruchu ciężarówek, wreszcie kompletne zamknięcie dla samochodów i objazd przez Śrem lub Pyzdry. Taki scenariusz znają wszyscy, którzy codziennie jeżdżą drogą nr 11 - do i z Poznania. Było tak niespełna dwa lata temu, kiedy konstrukcja przechodziła swój ostatni generalny remont.
Tymczasem poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje kolejną poważną naprawę obiektu. Dlaczego? - Zgodnie z ekspertyzą Politechniki Poznańskiej stara płyta pomostowa o grubości 13 cm została rozebrana i zastąpiona nową o zwiększonej grubości do 20 cm. W czerwcu 2015 r. PP przeprowadziła próbne obciążenie, z którego wynika, że most został zakwalifikowany do klasy obciążeń „C” oraz że tiry o masie 42 tony na jednym przęśle wyczerpują projektowaną nośność mostu - tłumaczy szczegółowo Anna Cieślak, specjalista ds. komunikacji w GDDKiA. - Ponieważ struktura ruchu na tym odcinku drogi nr 11 jest zaliczona do ruchu bardzo ciężkiego, sytuacje takie, w których następuje wyczerpanie nośności projektowej powtarzają się z dużą częstotliwością. Z prowadzonego przez nas monitoringu ciężaru przejeżdżających przez most pojazdów wynika, że po moście poruszają się bez zezwolenia pojazdy, których ciężar przekracza nawet 70 ton - dodaje.
CZYTAJ TAKŻE:
Więcej na jarocinska.pl