PUP w Pleszewie ogłasza nabór wniosków na dotacje w ramach tarczy antykryzysowej
W powiecie pleszewskim od niedzieli - 28 lutego rozpoczyna się nabór wniosków o przyznanie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Chodzi o mikroprzedsiębiorców oraz małych przedsiębiorców - wszystko w ramach tarczy antykryzysowej i najnowszego rozporządzenia Rady Ministrów w tej sprawie - z dnia 26 lutego 2021.
PUP w Pleszewie ogłasza nabór. Od kiedy można składać wnioski na dotacje w ramach tarczy antykryzysowej?
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pleszewie ogłosił już nabór wniosków na dotacje dla mikro i małych przedsiębiorców.Nabór wniosków rozpoczyna się już 28 lutego (niedziela) i potrwa do 31 maja 2021
- Wnioski o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl do Powiatowego Urzędu Pracy w Pleszewie - pod warunkiem, że jest on właściwym terytorialnie ze względu na siedzibę mikro i małego przedsiębiorcy, po uruchomieniu przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii elektronicznego formularza wniosków, po opatrzeniu ich kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym - wyjaśnia Piotr Janiak, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pleszewie.
Jak podkreśla, złożone dokumenty zostaną rozpatrzone pod kątem formalnym i merytorycznym.
- Nie będą rozpatrywane wnioski złożone w wersji papierowej, nieopatrzone wymaganym podpisem lub złożone na niewłaściwym formularzu wniosku - mówi dyrektor PUP.
CZYTAJ TAKŻE: Pleszew. Możesz za darmo zrobić prawo jazdy. W Powiatowym Urzędzie Pracy trwają zapisy na szkolenia
PUP w Pleszewie. Jakie są zasady przyznania dotacji dla firmy?
Piotr Janiak zachęca, by przed złożeniem wniosku zapoznać się z obowiązującymi zasadami przyznania dotacji, które określają m.in. - kto konkretnie może dostać pieniądze
- Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie nie ponosi odpowiedzialności za awarie platformy praca.gov.pl, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki - mówi dyrektor PUP w Pleszewie.
PUP w Pleszewie. Kto może starać się o dotację?
O dotację mogą ubiegać się mikro i mali przedsiębiorcy:
- którzy na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami należącymi do jednego z 48 kodów PKD (tabela w zasadach). Zgodnie z § 7 ust. 2 rozporządzenia oceny spełnienia warunku w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 30 listopada 2020 r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie (nawet jeśli zmiana PKD obejmie dzień 30 listopada 2020 r.) nie będą uwzględniane.
- których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020 r. Przykładowo, jeśli miesiącem składania wniosku jest marzec 2021 r., to miesiącem poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku jest luty 2021 r., zaś miesiącem względem, którego następuje porównanie przychodów - styczeń 2021 r. (miesiąc poprzedni względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku) lub luty 2020 r. (miesiąc analogiczny w roku poprzednim względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku) lub wrzesień 2020 r.,
- którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020 r. - Dodatkowo działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.
Czy można dostać więcej niż dwie dotacje? Czy można pokryć te same koszty? PUP w Pleszewie wyjaśnia
Uwaga! Dotacje dla mikro i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych.
- O dotację będzie mógł ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy. Ale uwaga, nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów, co podlega kontroli w okresie 3 lat od dnia udzielenia dotacji - zaznacza Piotr Janiak.
UWAGA! Dotacja może być przyznana przedsiębiorcy więcej niż jeden raz.
W odniesieniu do kodów 47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 91.02.Z łączna liczba dotacji z obydwu rozporządzeń (rozporządzenia z dnia 19 stycznia i rozporządzenia z dnia 26 lutego), jaka może być przyznana wynosi 2. Dla pozostałych kodów wymienionych w rozdziale 3 rozporządzenia łączna liczba dotacji z obydwu rozporządzeń (rozporządzenia z dnia 19 stycznia i rozporządzenia z dnia 26 lutego), jaka może być przyznana wynosi 3 - wyjaśnia Piotr Janiak.
Dyrektor PUP w Pleszewie objaśnia też inną ważną kwestię
W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację - zaznacza Piotr Janiak
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.