Dekada firmy BRAGER z Pleszewa. Troska o klienta i nasze środowisko naturalne - to priorytety

Materiał promocyjny

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Dekada firmy BRAGER  z Pleszewa. Troska o klienta i nasze środowisko naturalne - to priorytety - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
46
zdjęć

Udostępnij na:
Facebook
Promowane „Brager” – to firma, która została założona w 2014 roku przez dr hab. inż. Rafała Urbaniaka. Jest producentem nowoczesnych urządzeń sterujących do systemów grzewczych takich jak - pompy ciepła, automatyczne kotły pelletowe oraz kotły na zgazowanie drewna. Jej twórcy od początku przyświecała wizja tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które zmienią branżę. I od początku misja była klarowna - wprowadzać nowatorskie produkty i usługi, które odpowiadają na potrzeby klientów i wyprzedzają trendy rynkowe.

Cztery lata temu „Brager” zainstalował w Pleszewie system eco7zone - odpowiedzialny za pomiar zanieczyszczenia powietrza i inwentaryzację źródeł ciepła. Dlatego też wielu mieszkańców może śledzić jakość powietrza w swojej okolicy dzięki mobilnej aplikacji eco7zone.

Pierwsze lata działalności firmy „Brager” były pełne wyzwań, ale dzięki determinacji i zaangażowaniu zespołu szybko zdobyliśmy zaufanie naszych klientów. Już w pierwszym roku naszej działalności wprowadziliśmy pierwszy przełomowy produkt - Analizator Jakości Procesu Spalania BCA-01. Zdobył on uznanie i kilka prestiżowych nagród branżowych. Kolejny, w 2022 roku, to Analizator Jakości Procesu Spalania BCA-02 eco BRAGER. Wyróżniony został Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Instalacyjnych Instalacje 2022. Nasze urządzenie znalazło się w grupie zaledwie 12 produktów, uznanych przez sąd konkursowy za najbardziej nowoczesne i innowacyjne.

Współpraca

      Jednym z kluczowych elementów naszego sukcesu jest współpraca z jednostkami naukowymi. Początkowo z Politechniką Poznańską, następnie z Politechniką Śląską. Obecnie natomiast współpracujemy z Uniwersytetem Kaliskim. Ta współpraca pozwala nam na stały rozwój technologiczny i innowacyjne podejście do projektowania naszych produktów. Jesteśmy również aktywnymi członkami Polskiej Izby Ekologii, Stowarzyszenia Polskich Producentów Urządzeń OZE oraz Stowarzyszenia Klaster Kotlarski. Nasze zaangażowanie w te organizacje świadczy o ciągłym dążeniu do podnoszenia standardów branżowych.

Ekologia

      Najważniejsza dla nas jest ekologia - czyste powietrze i troska o środowisko naturalne. Każdego dnia doskonalimy nasze procesy i produkty, aby były bardziej ekologiczne. Wierzymy, że małe kroki prowadzą do wielkich zmian. Dlatego nieustannie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które pomogą osiągnąć nam cele ekologiczne. Nasza misja to dbanie o przyszłość planety poprzez ciągłe ulepszanie i promowanie zrównoważonego rozwoju oraz inspirowanie innych do ekologicznych wyborów.

Patenty

      Posiadamy szereg zgłoszeń patentowych, które świadczą o innowacyjności i niezawodności oferowanych przez nas rozwiązań. Są to m.in.: eco7zone oraz analizatory jakości procesu spalania. Ponadto, mamy certyfikat systemu zarządzania jakością zgodny z PN EN ISO 9001:2015, co potwierdza naszą dbałość o najwyższe standardy w każdym aspekcie naszej działalności.

Rozwój

      Przez 10 lat nasze działy również się rozwijały. Na początku istniał jedynie dział konstrukcji i produkcji, który z czasem został poszerzony o dział serwisu, dział administracji i sprzedaży oraz dział automatyki przemysłowej. Każdy z nich odegrał kluczową rolę w rozwoju i sukcesach, zapewniając kompleksowe wsparcie i innowacyjne rozwiązania naszym klientom.

Dział konstrukcji

      Dział konstrukcji odpowiada za dostarczanie nowych produktów i technologii, w zakresie automatyki sterującej do kotłów na paliwa stałe oraz dla pomp ciepła. To właśnie na tym dziale powstają pomysły na rozszerzenie gamy produktowej oraz wypracowuje się nowatorskie rozwiązania. Realizowane na naszym dziale projekty łączą w sobie tworzenie układów elektrycznych, rozwiązań mechanicznych, oprogramowania układów sterujących oraz oprogramowania WEB. Nasze działania opierają się głównie na urządzeniach i systemach dedykowanych dla branży kotlarskiej, jednak część realizacji - jak choćby czujniki smogu - pokazują, że nie zamykamy się na inne możliwości. Dodatkowo pracujemy nad rozwojem zdalnego dostępu do urządzeń, poprzez naszą dedykowaną aplikację Brager One.

Dział produkcji

      Z kolei dział produkcji odpowiada za najwyższą jakość wyprodukowanych wyrobów, dbając o każdy detal. Wszystkie nasze urządzenia są starannie montowane przez wykwalifikowanych pracowników, co podkreśla kluczowe znaczenie pracy ludzkich rąk. Każdy produkt przechodzi rygorystyczne testy, aby zagwarantować jego niezawodność przed dostarczeniem do klienta. Dzięki temu możemy zapewnić, że nasze urządzenia spełniają najwyższe standardy jakości i oczekiwania klientów.

Dział serwisu

      W dziale serwisu zapewniamy kompleksowe wsparcie techniczne dla naszych klientów, rozwiązując wszelkie napotkane przez nich problemy od konfiguracji i obsługi urządzeń po skomplikowane naprawy. Naszym priorytetem jest satysfakcja klienta, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była nie tylko efektywna, ale także przyjemna.

Dział automatyki

      Dział automatyki przemysłowej jest jednym z obszarów działalności, który sukcesywnie się rozwija. Oprócz realizacji projektów sterowania do kotłów dużej mocy, od wielu lat współpracujemy z branżą automotive i tworzymy dla niej autorskie rozwiązania. Zdobyte doświadczenia pozwoliły na ukierunkowanie działu również w stronę kontraktowej produkcji szaf sterowniczych, rozdzielnic i paneli operatorskich dla przemysłu maszynowego, samochodowego itd., oraz współpracę z czołowymi na świecie producentami. Cyfrowa transformacja przemysłu, której jesteśmy w dzisiejszych czasach świadkami, przyniesie nam zapewne kolejne wyzwania i szansę na dalszy wzrost kompetencji

Dział administracji i sprzedaży

       Dział administracji stanowi istotny element funkcjonowania naszej firmy, dbając o sprawną infrastrukturę dla pracowników. Zapewnia również niezbędne zasoby oraz dogodne warunki pracy, aby umożliwić efektywne wykonywanie obowiązków. Dodatkowo dział administracji pełni rolę wsparcia sprzedaży poprzez obsługę klienta i dostarczanie niezbędnej pomocy. Priorytetem jest zadowolenie klienta i budowanie trwałych relacji biznesowych poprzez wysoką jakość obsługi.

Nowe możliwości

      Jako firma z radością świętujemy dwudziestą rocznicę wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Te ostatnie lata przyniosły naszemu krajowi ogromne możliwości rozwoju, a dzięki temu nasze produkty zdobyły uznanie na europejskich rynkach. Cieszymy się, że możemy być częścią tej wspólnoty. Dziś, z dumą patrzymy wstecz na dekadę pełną osiągnięć i obserwujemy, jak nasze towary zdobywają coraz większe zainteresowanie w krajach Unii Europejskiej. Od kilkuosobowego zespołu rozwinęliśmy się w firmę, która jest liderem w swojej branży. Nasze produkty i usługi są wykorzystywane przez klientów na całym świecie, a my nieustannie pracujemy nad kolejnymi innowacjami. Przez ostatnie dziesięć lat nie brakowało wyzwań. Każde z nich traktowaliśmy jako okazję do nauki i rozwoju. Dzięki temu możemy świętować nasze sukcesy i z optymizmem patrzeć w przyszłość. Jesteśmy gotowi na kolejne lata pełne innowacji, rozwoju i jeszcze większych osiągnięć, zawsze stawiając na pierwszym miejscu ekologię.

 

Rozmowa z Mateuszem Budą – kierownikiem działu serwisu w firmie „Brager” w Pleszewie

Serwis BRAGER - Regulujemy temperaturę  bez skoku ciśnienia

Regulujemy temperaturę bez skoku ciśnienia – co znaczy to hasło, które promuje – choćby na bilbordzie przy krajowej 11 - firmę „Brager”?  

Wbrew ogólnie panującym domysłom, nie chodzi o nowe urządzenia sterujące lecz o całkowitą zmianę naszej firmy w podejściu do pojęcia obsługi posprzedażowej i pełnego otwarcia na potrzeby naszych klientów.  Od wielu lat skupialiśmy się na rozwoju naszych urządzeń, poprawie ich funkcjonalności i niezawodności. W tym obszarze osiągnęliśmy wysoki poziom zaawansowania technologicznego naszych rozwiązań. Jak wszyscy wiemy, Polska jest uczestnikiem transformacji energetycznej, w trakcie której odchodzimy od starych i prostych w obsłudze urządzeń grzewczych na rzeczy wysokosprawnych i ekologicznych źródeł ciepła w postaci pomp ciepła i kotłów pelletowych. Również instalacje grzewcze uległy znacznej rozbudowie i skomplikowaniu – wszystko w celu jak najlepszego wykorzystaniu energii cieplnej. Nasze urządzenia nie tylko nadążają za obowiązującymi trendami, ale wręczy wyznaczają nowe kierunki ich rozwoju. Niestety - niesie to za sobą znacznie wyższy stopień skomplikowania samych urządzeń elektronicznych, ilości dostępnych parametrów i trudności z ich podłączeniem, i konfiguracją. Dla inżynierów jest to naturalny i pożądany proces, jednak dla użytkownika końcowego, instalatora, a także producenta urządzeń grzewczych mnogość dostępnych funkcji może stanowić znaczny problem, który wymaga naszej pomocy.  Dlatego jako producent urządzeń elektronicznych, chcemy pomóc wszystkim zainteresowanym i potrzebującym w prawidłowej konfiguracji i podłączeniu automatyki sterującej. Właśnie o to chodzi w naszym haśle. Zależy nam na tym, aby nasze regulatory służyły do regulacji temperatury i prawidłowego klimatu w ogrzewanych pomieszczeniach bez „podnoszenia ciśnienia”- czyli dodatkowego stresu. W tym celu serwis firmy „Brager” otwiera się na potrzeby naszych klientów oferując szkolenia oraz pomoc w konfiguracji i uruchomieniu urządzeń sterujących.

 Myślę, że to bardzo ciekawe i słuszne podejście do obsługi klienta. Proszę w takim razie powiedzieć, czym ta zmiana obsługi posprzedażowej została podyktowana?

Od początku naszej działalności skupialiśmy się na rozwoju technologicznym nie tylko w kwestii zaawansowania rozwiązań elektronicznych, ale również algorytmów regulacji i przyjaznego oraz przejrzystego interfejsu obsługi. Jednocześnie podjęliśmy współpracę z dużymi krajowymi i europejskimi producentami urządzeń grzewczych. Z uwagi na fakt, że nasi klienci dysponowali zespołem wykwalifikowanych serwisantów i instalatorów, którzy do perfekcji poznali nasze urządzenia i metody ich konfiguracji, nasza pomoc ograniczała się w większości przypadków do naprawy urządzeń, które wymagały ingerencji wykwalifikowanych elektroników. W tym zakresie dysponujemy wiedzą i doświadczeniem. Otwierając się na współpracę z naszymi lokalnymi partnerami przyjęliśmy podobny model współpracy. Dzięki partnerskim relacjom, trafnym uwagom i własnej obserwacji po pewnym czasie zrozumieliśmy, że aby zbudować pełne zaufanie do firmy i naszych urządzeń musimy oferować coś więcej. Wszyscy mają świadomość faktu, że urządzenie elektroniczne może ulec uszkodzeniu i w takim przypadku niezbędna jest wizyta w serwisie, jednak z punktu widzenia producenta kotłów, instalatora i końcowego użytkownika kluczowe jest zapewnienie pełnego wsparcia również na etapie podłączenia i konfiguracji naszego urządzenia. Po prostu zależy nam na współpracy z lokalnymi partnerami dlatego od dłuższego czasu stawiamy na pełne wsparcie posprzedażowe czyli: szkolenia techniczne producentów i instalatorów, wsparcie w zakresie podłączenia i konfiguracji naszych urządzeń, kompleksowe doradztwo techniczne, sprawny i szybki proces realizacji niezbędnych napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych. Jesteśmy w tym zakresie otwarci na sugestie i oczekiwania naszych partnerów.

 Skoro przeszliśmy do konkretów, proszę powiedzieć jak to działa w „Bragerze”?

Uzupełniliśmy kompetencje naszego działu serwisu o wiedzę z zakresu działania i budowy instalacji grzewczych. Jeżeli użytkownik bądź instalator ma problem z uruchomieniem albo konfiguracją sterownika, może skontaktować się z nami i liczyć na merytoryczną pomoc. W okresie letnim jesteśmy dostępni w godzinach od 8 do 16, jednak w trakcie sezonu grzewczego można się z nami skontaktować nawet do godziny 20. Oferujemy dostępność telefoniczną, mailową a także przez większość popularnych komunikatorów. W przypadku konieczności kontaktu w godzinach dogodnych dla użytkownika, wystarczy się z nami wcześniej umówić. W przypadku problemów serwisowych oprócz głosowych kanałów komunikacji oferujemy również rozwiązanie internetowe w postaci formularza zgłoszeń serwisowych. Jest to wygodny model współpracy, który gwarantuje zgłaszającemu pełną kontrolę nad przebiegiem procesu obsługi. Aby przyspieszyć proces naprawy urządzeń, które trafiają bezpośrednio do „Bragera”, oferujemy szybką obsługę polegającą na wymianie urządzenia na sprawne bez zbędnych formalności. Przyznaję, że nasza inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem i już widzimy jej efekty. Jesteśmy przykładem firmy, która słucha i liczy się ze zdaniem klientów i, co najważniejsze, wyciąga z nich wnioski. Bo cenimy naszych klientów. Cieszę się, że coraz więcej firm, chce na „własnej skórze” przekonać się jak teraz działamy.

 Nie przypuszczałem, że proces konfiguracji kotła i instalacji grzewczej jest aż tak skomplikowany. Czy nie idzie tego zrobić prościej?

Samo urządzenie sterujące jest proste w obsłudze. Wszystkie parametry są przedstawione w czytelny i przejrzysty sposób – dzięki nowoczesnym i kolorowym wyświetlaczom. Jednak w chwili obecnej urządzenia posiadają tak wiele funkcji dotyczących możliwości konfiguracji instalacji grzewczej, że można się w nich pogubić. Osobiście uważam, że jest na to proste rozwiązanie. Jeżeli klient wyposaży swoje urządzenie w dodatkowy moduł internetowy, umożliwiający dostęp do darmowej aplikacji, to z pomocą tej technologii 90% problemów konfiguracyjnych można rozwiązać zdalnie. Nasza technologia umożliwia zdalną pomoc nie tylko przez nasz dział serwisu, ale również przez instalatorów i producenta kotła. Jeżeli problem wymaga dłuższej analizy działania systemu to oferujemy pełną rejestrację wszystkich parametrów. Nikt nie musi siedzieć godzinami w kotłowni, wystarczy szybka analiza nawet kilkudniowej pracy kotła, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie. Klient ma też możliwość zdalnej kontroli pracy kotła i regulacji temperatur we wszystkich pomieszczeniach.

 A co z państwa ofertę produktową? Czy może pan coś na ten temat powiedzieć?

Jeżeli chodzi o nowości produktowe to nie mogę ujawniać wszystkich projektów, jednak muszę wspomnieć o rozwiązaniu, który bezpośrednio dotyczy serwisu. Od dwóch lat w urządzeniach sterujących do pomp ciepła posiadamy możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania sterowników przez Internet. Po tym okresie widzimy, że dzięki temu, rozwiązujemy większość problemów naszych klientów. W tym roku to rozwiązanie trafi również do urządzeń sterujących kotłami pelletowymi. Jestem przekonany, że ta funkcja pomoże producentom kotłów, instalatorom i użytkownikom na jeszcze większy komfort korzystania z naszych urządzeń, oczywiście bez skoku ciśnienia.

 

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE