Obecnie na terenie powiatu pleszewskiego już wszystkie nasze gminy współrealizują wspomniany program. Złożenie dokumentu możliwe jest również przez Internet – poprzez stronę Funduszu, gdzie można pobrać stosowne formularze (www.wfosgw.poznan.pl).
Do tej pory mieszkańcy gminy Chocz mogli składać wnioski w ramach programu „Czyste Powietrze” w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Teraz, dzięki zawartemu porozumieniu, mogą to zrobić w miejscowym urzędzie i z takiej możliwości korzystają.
- 1 wniosek na poziomie podstawowym został już przekazany do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, około 20 osób jest w trakcie kompletowania dokumentów i sprawdzania, czy spełnią określone wymogi - mówi sekretarz gminy Magdalena Marciniak.
Pracownicy Urzędu Miejskiego pomagają przy wypełnianiu dokumentów i kompletowaniu wymaganych załączników.
Przypomnijmy - wsparcie można dostać na wymianę lub likwidację starych źródeł ciepła, ale też na termomodernizację w budynkach jednorodzinnych (chodzi zarówno o dofinansowanie na kotły, fotowoltaikę, wentylację, czy ocieplenie budowlane). – Nabór wniosków rozpoczął się od 21 października – informują pracownicy Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Jest o co walczyć, bo właściciel nieruchomości może liczyć na dofinansowanie od 50 do nawet 100 proc. inwestycji – w kwocie jednak nie większej niż ustawowa stawka. Ta - jak poinformował szef ministerstwa klimatu i środowiska - Michał Kurtyka – właśnie od 21 października została podwyższona. I tak obecnie możemy liczyć na dofinansowanie rzędu 32 tys. zł (bez mikroinstalacji fotowoltaicznej) lub nawet 37 tys. zł (z fotowoltaiką). Co ważne - istnieje możliwość dofinansowania prac, które rozpoczęliśmy przed datą złożenia wniosku (nie wcześniej jednak niż w dniu 15 maja 2020). Jak zaznacza ministerstwo, zmiany i zwiększone stawki mają być ręką wyciągniętą dla osób "mniej majętnych".
Uwaga, są jednak określone warunki. Jakie? Po pierwsze, i najważniejsze, trzeba być właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą. Po drugie, należy spełnić kryteria dochodowe: przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego nie może przekraczać kwoty: 1.400 zł w gospodarstwie wieloosobowym lub 1.960 zł w gospodarstwie jednoosobowym. Do każdego wniosku konieczne będzie więc dołączenie zaświadczenia z gminy - o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego. Uwaga - nabór nie dotyczy budynków wielorodzinnych oraz nowo budowanych!
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.