Reklama lokalna
reklama

CV - twoja wizytówka

Opublikowano:
Autor:

CV - twoja wizytówka - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Radzimy, jak napisać dobrą aplikację

CV to narzędzie marketingowe, dzięki któremu zwiększamy szansę na przejście wstępnego etapu rekrutacji. Pamiętajmy, że zanim będziemy mieć możliwość oczarowania przyszłego pracodawcy rozmową w cztery oczy, musimy zaciekawić go swoją aplikacją.

 

Po pierwsze: przeczytaj ogłoszenie, na które rekrutujesz! W trakcie poszukiwania pracy, bardzo często wysyłamy CV w odpowiedzi na kilka ofert. Trzeba pamiętać, że każda aplikacja powinna być odpowiedzią na wymagania opisywane w ogłoszeniu. Dlatego, warto w dokumencie uwypuklić doświadczenie lub umiejętności, które są mile widziane przez osobę rekrutującą. Wysyłanie „taśmowo” tego samego podania, wskazuje na niedbalstwo. 
Kolejna złota zasada - nie kłam. Bardzo często zdarza się, że w dokumentach aplikacyjnych kandydaci wpisują przygotowane wcześniej regułki zaczerpnięte wprost z internetu. Niektóre z nich nie mają pokrycia w rzeczywistości. I choć może nam się wydawać, że nikt nie zweryfikuje tego, co napisaliśmy w podaniu, to jednak bardzo się mylimy. Dobry rekruter, choćby za pomocą pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub poprzez sprawdzenie naszych referencji, jest w stanie przyłapać nas na kłamstwie. Dlatego pamiętajmy, by do CV wpisywać tylko te umiejętności i zainteresowania, które posiadamy. 
Nie zapominajmy, że CV to nasze narzędzie marketingowe, za pomocą którego promujemy swoją kandydaturę. Nie jest ważne, jaką szkołę podstawową ukończyłeś, ale już informacja o tym, czym zajmowałeś się w poprzedniej pracy jest mile widziana. Więcej miejsca w aplikacji poświęć zwięzłym opisom swoich sukcesów i zadań, jakim musiałeś sprostać na poprzednich stanowiskach pracy. Jeżeli jednak nie masz rozbudowanego doświadczenia zawodowego, do CV możesz wpisać kompetencje zdobyte np. podczas studiów, czy zajęć dodatkowych. 
Merytoryczna zawartość naszej aplikacji jest już gotowa. Nie liczy się tylko treść CV, ale również jego forma graficzna. W wielu renomowanych firmach oczekuje się od kandydata okazania kreatywności podczas tworzenia dokumentu aplikacyjnego. Niezależnie od tego, na jakie stanowisko aplikujemy, pamiętajmy, że CV to wciąż dokument profesjonalny, który wymaga zachowania stosownej powagi i powinien być odpowiedzią na potrzeby stawiane przez pracodawcę. 
Gdy wszystko jest już dopięte na ostatni guzik i jesteśmy gotowi do wysłania naszej aplikacji, to zwróćmy uwagę na to, co znajduje się na naszych kontach na portalach społecznościowych - Facebooku czy Twitterze. Dla wielu może się to wydawać wciąż abstrakcyjne, jednak rekturerzy coraz częściej zaglądają do naszego „wirtualnego” życia. Kontrowersyjne wpisy, błędy ortograficzne, czy zdjęcia z imprez mogą niekorzystnie wpłynąć na nasz wizerunek. Dlatego najlepiej i najbezpieczniej, stworzyć profil prywatny, do którego dostęp będą miały tylko osoby, którym na to pozwolimy.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE