reklama

Była na przejeździe w Kowalewie, szlabany zaczęły się opuszczać...

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Dali znać- Gdy byłam na przejeździe w Kowalewie szlabany zaczęły się nagle opuszczać. Zdążyłam wyjechać, ale było naprawdę groźnie – opowiada nasza Czytelniczka. I wprost pyta: czy sygnalizacja na wspomnianym przejeździe działa prawidłowo? – Gdy wjeżdżałam na przejazd – światła jeszcze nie świeciły – twierdzi. Jak się okazuje – w podobnej sytuacji było kilku innych naszych Czytelników. Co na to przedstawiciele PKP?
reklama

- Sygnalizacja przed torami na przejeździe w Kowalewie uruchamia się momentami zbyt późno! – alarmuje nasza Czytelniczka.

Jak dodaje, sama doświadczyła sytuacji, gdy wjechała na przejazd, ponieważ światła nie alarmowały jeszcze o zbliżającym się pociągu, tymczasem szlabany zaczęły się nagle opuszczać.

- Już dwa razy osobiście widziałam, że sygnalizacja zaczęła świecić dopiero w momencie, gdy szlabany zaczęły być już opuszczane. Raz doprowadziło to do tego, że byłam już na przejeździe - bo nic nie świeciło, a nagle szlabany zaczęły się opuszczać. Zdążyłam wyjechać, ale było naprawdę groźnie – opowiada mieszkanka, prosząc o interwencję.

Czy przejazd kolejowy w Kowalewie jest bezpieczny?

W związku ze sprawą zapytaliśmy naszych Czytelników na naszym profilu na FB - czy również zauważyli wspomniany problem. Jak się okazuje, kilka osób potwierdziło, że również byli świadkami takiej sytuacji.

reklama

- Kilka razy miałam taką sytuację, sygnalizator nie świecił a w chwili przejazdu przez torowisko szlabany były opuszczane... – opisywała pani Małgorzata.

Podobnie opisywała pani Paulina.

- Też miałam taką sytuację, że światło nie świeciło - wjechałam i nagle zaczęły szlabany opadać - a ja między nimi – komentuje Czytelniczka.

Po głosach mieszkańców skontaktowaliśmy się z przedstawicielami PKP prosząc o bliższe sprawdzenie opisywanych problemów.

Sytuacja na przejeździe kolejowym w Kowalewie. Co odpowiada PKP?

Jak twierdzą przedstawiciele PKP, wspomniany przejazd kolejowo-drogowy jest bezpieczny – przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów. 

- Przejazd kolejowo-drogowy w Kowalewie (linia kolejowa 272 Kluczbork – Poznań Główny) zapewnia całkowite bezpieczeństwo, przy przestrzeganiu przepisów przez użytkowników drogi: kierowców, rowerzystów i pieszych. Skrzyżowanie torów z drogą jest odpowiednio zabezpieczone, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Urządzenia (sygnalizacja i rogatki) są obsługiwane przez pracownika kolei – na ww. przejeździe światła załączane są po niewielkim wychyleniu zapory od pozycji pionowej – opisuje „Życiu Pleszewa” Radosław Śledziński z zespołu pasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

reklama

Przedstawiciele PKP przypominają przy okazji odpowiedzi obowiązujące zasady bezpieczeństwa.

- Ponieważ stosowanie przepisów gwarantuje bezpieczną możliwość pokonania przejazdu – komentują przedstawiciele PKP PLK S.A.

Zasady bezpieczeństwa na przejeździe kolejowym

Czerwone światło i opadające rogatki to sygnał STOP dla kierowców – bezwzględnie zakazuje wjazdu na przejazd.

- Ignorowanie czerwonego światła prowadzi do niebezpiecznych sytuacji: sprowadza zagrożenie dla osób w samochodach i pasażerów pociągu. To jedna z najczęstszych przyczyn zdarzeń na torach - opisują przedstawiciele PKP.

Na przejazd można wjechać tylko wtedy, gdy zapewniony jest zjazd z przejazdu, a więc wolne miejsce. Za każdym razem zbliżając się do przejazdu, należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że nie zbliża się pociąg.

reklama

- 99% zdarzeń na przejazdach wynika z nieodpowiedzialnego zachowania i nierozważnych decyzji użytkowników przejazdów: kierowców, rowerzystów i pieszych - wylicza biuro prasowe PKP.

Jak zachować się, jeśli utkniemy na przejeździe kolejowym?

Biuro prasowe PKP opowiada także – jak zachować się w przypadku sytuacji kryzysowych na przejeździe – gdy zagrożone może być życie nasze lub innych uczestników ruchu.

-  W przypadku zagrożenia życia należy jak najszybciej opuścić przejazd, w kryzysowych sytuacjach wyłamać rogatkę, i skorzystać z informacji na Żółtej Naklejce, powiadamiając operatora nr 112 i służby kolejowe o sytuacji na przejeździe – opisuje „Życiu Pleszewa” Radosław Śledziński z zespołu pasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Żółte Naklejki na przejeździe kolejowym. Czym są? Jak z nich korzystać?

Żółte Naklejki umieszczone są na wszystkich przejazdach po wewnętrznej stronie krzyży św. Andrzeja lub przy słupkach, do których umocowane jest ramię rogatki. 

- Zawierają trzy numery: indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, z którego należy korzystać w przypadku zagrożenia życia oraz numer techniczny, przeznaczony do zgłaszania ewentualnych usterek na przejeździe. Zgłoszenia z wykorzystaniem Żółtej Naklejki umożliwiają operatorom numeru 112 precyzyjne określenie lokalizacji i sprawne wezwanie pomocy – opisuje „Życiu Pleszewa” rzecznik PKP.

Jak dodaje rzecznik, więcej informacji o bezpieczeństwie dostępnych jest na stronie kampanii Bezpieczny Przejazd: www.bezpieczny-przejazd.pl

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama