Jak opowiadają funkcjonariusze z Pleszewa, do jednego z takich zdarzeń doszło w ubiegłym tygodniu.
Pleszew. Próba oszustwa na kredyt
- Do 33-letniej mieszkanki gminy Pleszew zadzwonił oszust, podający się za pracownika banku. Mężczyzna zapytał swoją rozmówczynię, czy zawarła kilka minut temu umowę kredytową w jednym z banków. Gdy kobieta zaprzeczyła, rzekomy pracownik, zapytał o to, czy zagubiła dokumenty tożsamości. Ponownie usłyszał odpowiedź przeczącą. Wówczas powiedział, że pewna osoba próbowała wziąć kredyt na jej nazwisko, ale pojawiła się jakaś niezgodność i dzwoni po to, by to wyjaśnić. Następnie kobieta została przełączona do konsultanta, który polecił jej zalogować się do bankowości internetowej. Gdy 33-latka się rozłączyła, ponownie zadzwonił do niej oszust, tym razem podając się za policjanta wydziału d/w z Cyberprzestępczością. Poinformował ją, że zna całą sprawę, że takich oszustw jest wiele i są prowadzone postępowania pod nadzorem Prokuratury w Warszawie – opowiada Monika Kołaska, rzecznik prasowy pleszewskiej policji.
Wszystko było wstępem do finału oszustwa.
Pleszew. Policja ostrzega przed oszustwem na kredyt
- Po tym telefonie, z kobietą ponownie skontaktował się pracownik banku, który poinformował, że kredyt może być anulowany tylko wówczas, gdy ona sama złoży wniosek o kredyt. Po jego wypełnieniu 33-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszusta – informuje Monika Kołaska.
Kobieta na szczęście szybko zareagowała.
- Powiadomiła policjantów z pleszewskiej komendy, którzy natychmiast polecili zablokowanie konta przez telefon, a następnie wspólnie z pokrzywdzoną udali się do placówki banku, gdzie potwierdzono, że widnieje na jej koncie kredyt. W tym przypadku, na szczęście pokrzywdzona nie straciła swoich oszczędności, ale często zdarza się, że osoby tracą oszczędności całego życia – opowiadają policjanci.
Funkcjonariusze po raz kolejny apelują więc o zachowanie szczególnej ostrożności.
Pleszewska policja ostrzega przed oszustami
- Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112. Apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych – zaznacza na koniec Monika Kołaska.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.