Niektórzy oceniają, że to wręcz historyczny sukces PKP Intercity. Przewoźnik, tylko w pierwszej połowie tego roku (2025) – a więc od stycznia do czerwca - przewiózł prawie 40,4 mln pasażerów. To o ponad 9 proc. więcej niż rok wcześniej i o 31 proc. więcej niż dwa lata temu.
reklama
Dane za pierwsze półrocze 2025 roku
Wystarczy spojrzeć na szczegółowe dane za pierwsze sześć miesięcy tego roku.
- liczba pasażerów: 40,4 mln.
- średnia dzienna liczba pasażerów: 223 tys.
- rekordowy dzień: 1 czerwca – 332 tys. pasażerów
- Dniem z najwyższą frekwencją był 1 czerwca - wówczas narodowy przewoźnik przewiózł 332 tys. pasażerów, co jest rekordem w historii spółki - informuje Ministerstwo Infrastruktury.
Najpopularniejsze trasy
Największy wzrost frekwencji w całej siatce połączeń odnotowano do i z Poznania.reklama
A oto frekwencja na wybranych trasach:
- Poznań – Szczecin (60 proc.)
- Kraków – Zakopane (59 proc.)
- Szczecin – Warszawa (53 proc.)
- Poznań – Toruń (47 proc.)
- Warszawa – Zakopane (37 proc.)
- Białystok – Warszawa (34 proc.)
514 połączeń dziennie
Wzrost liczby pasażerów oznacza, że coraz więcej z nas wybiera pociąg, jako środek komunikacji. To też, co podkreślają eksperci, większa liczba oferowanych połączeń. Choćby w wakacyjnym rozkładzie jazdy na ten rok (2025) PKP Intercity oferuje aż 514 połączeń i to dziennie. W praktyce to o 60 więcej niż rok temu i ponad 80 więcej niż dwa lata temu.
- Coraz więcej Polek i Polaków wybiera kolej jako środek codziennego i okazjonalnego transportu. To dowód, że konsekwentnie realizowana strategia inwestycyjna przynosi wymierne efekty. Inwestujemy w nowoczesny tabor, rozwijamy połączenia i poprawiamy komfort podróży. Statystyki przewozowe jasno pokazują, że pasażerowie to doceniają - mówi minister infrastruktury, Dariusz Klimczak.
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.