Dino ma sklepy w całej Polsce również w powiecie pleszewskim. Dane finansowe pokazują, że spółka – wywodząca się z sąsiedniego powiatu krotoszyńskiego - wciąż należy do najszybciej rozwijających się sieci handlowych w kraju. Na koniec września w Polsce działały już 2933 markety z charakterystycznym czerwonym logo, a firma inwestuje w rozwój logistyki, fotowoltaikę i nowe miejsca pracy.
245 nowych sklepów Dino od początku roku
Od stycznia do końca września 2025 roku Dino otworzyło 245 nowych marketów, zwiększając liczbę placówek do wspomnianych już 2933.
- Na koniec września 2025 r. sieć Dino liczyła 2933 sklepy, wobec 2572 rok wcześniej - informuje Grupa Dino.
Oznacza to wzrost o ponad 14% w ciągu 12 miesięcy. Łączna powierzchnia sali sprzedaży wzrosła do 1159,6 tys. metrów kw., wobec 1014,7 tys. metrów kw. w 2024 roku. Nowe sklepy powstają głównie w mniejszych miejscowościach i przy drogach lokalnych, zgodnie z filozofią marki, która stawia na bliskość klienta i szybkie codzienne zakupy.
Dino - 16 miliardów złotych przychodów w pół roku
W pierwszym półroczu 2025 roku przychody Grupy Dino wyniosły 16 miliardów złotych. Aż 41,4% tej kwoty pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych: owoców, warzyw, pieczywa i mięsa z zakładów Agro-Rydzyna, które codziennie rano trafiają do sklepów.
- Przychody ze sprzedaży w I pół. 2025 r. wyniosły 16,0 mld zł i były o 14,8% wyższe niż rok wcześniej - wskazuje Grupa Dino.
Dynamika sprzedaży w marketach działających co najmniej rok (wskaźnik like-for-like, LfL) osiągnęła 4,8% w skali półrocza, a w samym drugim kwartale – 8,8%, co było efektem wzmożonych zakupów przed Wielkanocą.
Ponad 53 tysiące pracowników Dino
Dino Polska kontynuuje intensywny rozwój infrastruktury i logistyki. Nakłady inwestycyjne w pierwszym półroczu przekroczyły 1 miliard złotych, co oznacza wzrost o 41% rok do roku. W ciągu ostatnich pięciu lat łączna wartość inwestycji Grupy sięgnęła 7,2 miliarda złotych.Z danych za pierwsze półrocze wynika, że firma Dino zatrudnia już ponad 53,5 tysiąca pracowników, co czyni ją jednym z największych prywatnych pracodawców w kraju.
Sklepy Dino coraz bardziej ekologiczne
Nowe markety wyposażane są w instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają czystą energię.
- Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną - podkreślają przedstawiciele Grupy Dino
Na koniec czerwca 2025 roku panele słoneczne działały już w 2679 sklepach – to 94% całej sieci – oraz w pięciu centrach dystrybucyjnych Dino Polska. Łączna moc odnawialnych źródeł energii Grupy wyniosła 109 MW, a tylko w pierwszym półroczu pozyskano 56 GWh energii ze słońca, o 24% więcej niż rok wcześniej.
Z najnowszych danych wynika, że przekroczenie symbolicznej granicy 3 tysięcy sklepów Dino to tylko kwestia czasu – może nastąpić jeszcze przed końcem 2025 roku. Rosnące przychody, inwestycje w logistykę i ekologię oraz konsekwentne zwiększanie zatrudnienia pokazują, że Dino Polska wciąż utrzymuje mocną pozycję w krajowym handlu detalicznym.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.