reklama
reklama

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay.com

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami - Zdjęcie główne

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami sprzętu AGD, którzy odwiedzają w ostatnim czasie domy w powiecie pleszewskim - głównie starszych osób - i wykorzystując ich naiwność próbują sprzedać sprzęt za blisko 8 tys. zł. | foto pixabay.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami sprzętu AGD, którzy odwiedzają w ostatnim czasie domy w powiecie pleszewskim - głównie starszych osób - i wykorzystując ich naiwność próbują sprzedać sprzęt za blisko 8 tys. zł. Z kolei ci, którzy chcą po czasie odstąpić od umowy - straszeni są karami finansowymi.
reklama

Schemat jest prosty. Do domów starszych osób w powiecie pleszewskim pukają przedstawiciele handlowi, którzy od pretekstem przeprowadzenia międzynarodowej ankiety na temat sprzętu AGD, jego przetestowania lub podjęcia współpracy przy promowaniu urządzeń gospodarstwa domowego - oferują tysiąc złotych w gotówce.

Początkowo wymagają za to przekazania nazwisk 10 osób,  którym następnie polecą sprzęt AGD. 

Wspomniani przedstawiciele handlowi wabią jednocześnie osoby, które odwiedzają, możliwością zarobienia kolejnych dużych pieniędzy.

I - ostatecznie - wykorzystując naiwność - doprowadzają do podpisania umowy na sprzedaż zestawu sprzętu AGD opiewającą na kwotę blisko 8.000 zł.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie ostrzega

Mało tego, okazuje się, że osoby, które podpisały takie umowy, mają później kłopoty przy próbie odstąpienia od nich - mimo zachowania przepisowych terminów.

Okazuje się bowiem, że nieuczciwi sprzedawcy próbują wówczas obciążyć nas kwotą 500 zł - rzekomo za sam "odbiór sprzętu z miejsca zamieszkania konsumenta".

To nie koniec, w niektórych przypadkach żądają nawet kwoty 2.000 zł - za rzekome "zużycie jednego z zakupionych urządzeń!"

Przestraszeni ludzie nie wiedzą co robić.

Sprawa trafiła do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pleszewie. Ten ostrzega wprost: to nieuczciwe praktyki!

- Akwizytorzy nie ujawniając handlowego celu spotkania wprowadzają konsumentów w błąd. Taka praktyka rynkowa, stosowana przez sprzedawców wobec konsumentów jest nieuczciwa, sprzeczna z dobrymi obyczajami, i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowania rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. Praktykę rynkową uznaje się za zaniechanie wprowadzające w błąd, jeżeli sprzedawca pomija istotne informacje potrzebne przeciętnemu konsumentowi do podjęcia decyzji dotyczącej umowy i tym samym powoduje lub może powodować podjęcie przez niego decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. Wprowadzającym w błąd zaniechaniem może być w szczególności nieujawnienie handlowego celu praktyki - przestrzega Małgorzata Nadera Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie.

Mamy 14 dni na odstąpienie od umowy - bez ponoszenia kosztów!

Jak tłumaczy rzecznik zgodnie z obowiązującym prawem, przedsiębiorca proponujący konsumentowi zawarcie umowy powinien przekazać mu jasne, rzetelne i jednoznaczne informacje na temat swojej propozycji.

- Wiedza konsumenta na temat głównych cech świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia i jego ceny oraz kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, mają kluczowy wpływ na jego decyzję o przyjęciu propozycji. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Jeżeli konsument zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki, termin do odstąpienia od umowy wynosi 30 dni - przypomina Małgorzata Nadera Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie.

Zakaz zawierania umów dotyczących usług finansowych podczas pokazu lub na wycieczce

Uwaga! Rzecznik przypomina też, że generalnie nie wolno zawierać umów dotyczących usług finansowych podczas pokazów czy na wycieczkach. 

- Zawarta w takiej sytuacji umowa dot. usług finansowych będzie nieważna i nie będzie wywoływać skutków dla konsumenta. Wyjątkiem są umowy dot. usług finansowych zawarte tylko podczas pokazu organizowanego w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta na jego wyraźne zaproszenie - zaznacza rzecznik.

Jeśli sami byliśmy ofiarami podobnej sytuacji lub mamy wątpliwości co do zawartej przez nas umowy z jakimkolwiek podmiotem - możemy skontaktować się bezpośrednio z rzecznikiem praw konsumentów:

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie:

  • tel. 62 7429 687,
  • e-mail: konsumenci@powiatpleszewski.pl
Możemy także skontaktować się bezpośrednio z Państwową Inspekcją Handlową.  

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama