Przypomnijmy: remont urzędu w Dobrzycy trwa już od kilku lat. W roku 2019 wydano na ten cel ok. 238 tys. zł, z kolei w minionym 2020 - ok. 210 tys. zł. Większość dotychczasowych prac dotyczyła dostosowania obiektu do wymogów przeciwpożarowych, których budynek wcześniej nie spełniał.
Remont urzędu w Dobrzycy. Musieli spełnić wymogi
Przypomnijmy: dwa lata temu prace rozpoczęto od przebudowy sali posiedzeń, gdzie zdemontowano m.in. boazerię z sufitu, wymieniono również część instalacji elektrycznej. Później przyszła pora na kolejne zmiany, realizowane etapami - m.in. na korytarzu. Demontowano przede wszystkim wszystkie łatwopalne materiały, poszerzono także wymagane otwory – drogi ewakuacyjne na parterze nie spełniały bowiem wymogów przeciwpożarowych.W roku 2020 kontynuowano prace – tym razem polegały na dostosowaniu do wymogów korytarza oraz klatki schodowej (zakres obejmował m.in.: wymianę instalacji elektrycznej, usunięcie łatwopalnych materiałów ze ścian i sufitów, wymianę podłóg i drzwi, oraz malowanie). Jak zaznaczają urzędnicy, po zmianach – we wrześniu 2020 – budynek przeszedł pozytywną opinię straży pożarnej.
– Kontrola przebiegła pozytywnie – można przeczytać w raporcie o stanie inwestycji z roku 2020.
To nie był jednak koniec prac – podczas listopadowej sesji w roku 2020 – do budżetu wprowadzono kolejne zadanie – remont holu za ok. 60 tys. zł. Tym razem chodzi o przystosowanie go do przyjmowania interesantów w czasie pandemii.
Co będzie wyremontowane w urzędzie w Dobrzycy?
Summa summarum – przez ostatnie dwa lata na remonty w ratuszu w Dobrzycy wydano ok. 450 tys. zł. I – jak się okazuje - to nie koniec wydatków. W roku 2021 w skromnym budżecie gminy (nieco ponad 3 mln zł na inwestycje) zaplanowano kolejne 150 tys. zł – na dalsze prace remontowe budynku urzędu.Wspomniane kwoty budzą więc pewne pytania radnych.
– Czy to konieczne inwestycje? To kolejne pieniądze przeznaczone na remont urzędu gminy – i jest ich dużo. Z czego wynikają? Z zaleceń przeciwpożarowych? – dopytywał podczas ostatniej sesji radny Karol Banaszak.
Burmistrz odpowiada, że prace były i są konieczne. Jak opisuje, dach jest w tak złym stanie, że po większych ulewach zalewany jest sekretariat urzędu w Dobrzycy.
WIĘCEJ PRZECZYTASZ W NAJBLIŻSZYM PAPIEROWYM WYDANIU "ŻYCIA PLESZEWA"
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.