Konsumenci skarżą się na oferującą usługi telekomunikacyjne spółkę PGT. Działa ona pod nazwą Telefonia Polska Razem i wprowadza w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. Często przedstawiciele spółki zabierają też wszystkie podpisane przez klienta dokumenty.
Jak działają przedstawiciele spółki PGT, oferującej usługi pod marką Telefonia Polska Razem? Wprowadzają w błąd, podając się za operatora, z którym konsument ma aktualnie zawartą umowę. Twierdzą ponadto, że podpisanie dokumentów to jedynie zmiana dotychczasowych warunków. W rzeczywistości – klient pod wpływem błędnych informacji, zmienia operatora i zawiera nową umowę. Oferujący nie przekazują również konsumentom podpisanych umów – wszystkie dokumenty zabiera przedstawiciel PGT. W związku z tym klienci o zmianie operatora dowiadują się po otrzymaniu pierwszej faktury.
- W efekcie – większość skarżących do UOKIK konsumentów nie miała świadomości z kim, kiedy i na jakich warunkach zawarli umowę. Mogło to uniemożliwiać odstąpienie od niej. Ponadto, osoby, które chciały odstąpić od umowy, były obciążane opłatami w wysokości od 500 do 1.500 zł – informuje Małgorzata Nadera, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie.
Więcej w "Życiu Pleszewa"!