Nowa platforma do rozliczeń elektronicznych została uruchomiona na początku drugiego półrocza tego roku.
- Trwa rejestracja podmiotów, które będą chciały sprzedawać w systemie Tax Free po 1 stycznia 2022 r. Możliwość rejestracji na platformie PUESC została uruchomiona 1 lipca 2021 r. i przedsiębiorcy mają na nią pół roku – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Do tej pory zarejestrowało się i dopełniło formalności 350 firm. Czasu na rejestrację i płynne dostosowanie działalności do przejścia na elektroniczną formę dokumentów Tax Free jest coraz mniej.
Jak się zarejestrować?
Rejestracja w nowym systemie jest prosta. Należy wejść na Platformę Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych TUTAJ gdzie krok po kroku zostaniemy poprowadzeni przez proces rejestracji. W jej trakcie nastąpi weryfikacja, czy przedsiębiorca jest czynnym podatnikiem VAT i czy ma co najmniej jedną kasę rejestrującą on-line. Bez spełnionych tych 2 warunków nie będzie możliwe, aby sprzedawać swoje towary w systemie Tax Free od początku 2022 roku.Można też zapoznać się z informacjami zamieszczonymi w zakładce o zmianach w Tax Free. TUTAJ można znaleźć wskazówki, co i jak powinieneś zrobić, żeby dostosować swoją firmę i móc sprzedawać w systemie Tax Free od 1 stycznia 2022 r.
Kto może aplikować?
Zwrot podatku VAT dla podróżnych to możliwość uzyskania zwrotu VAT zapłaconego przy zakupie towarów w Polsce przez podróżnego, który nie ma stałego miejsca zamieszkania w UE. Zwrot może nastąpić w przypadku podróżnego, który:• kupił w Polsce towary o wartości powyżej 200 zł,
• otrzymał paragon z kasy rejestrującej i dokument Tax Free,
• wywiózł towar w stanie nienaruszonym poza UE i uzyskał potwierdzenie tego faktu przez funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej.
Od 1 stycznia tylko elektronicznie
Obecnie obowiązuje papierowy obieg dokumentów, a wywóz towarów poza Polskę/UE potwierdzany jest pieczęcią POLSKA – CŁO. Od 1 stycznia 2022 r. wszyscy sprzedawcy w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym. będą mieć obowiązek wystawiania dokumentów Tax Free w formie elektronicznej.Przypominamy również, że o rozpoczęciu sprzedaży w TAX FREE w 2021 roku nadal mamy obowiązek zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego.
Na podstawie notatki prasowej: Urząd Skarbowy w Gostyniu
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.