reklama

Mieszkaniec pow. pleszewskiego stracił z konta 9 tys. zł. Myślał, że zadzwonił do niego przedstawiciel banku

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: zdjęcie poglądowe / adobe stock

Mieszkaniec pow. pleszewskiego stracił z konta 9 tys. zł. Myślał, że zadzwonił do niego przedstawiciel banku - Zdjęcie główne

Kolejny mieszkaniec powiatu pleszewskiego padł ofiarą oszustów. Tym razem metodą "na pracownika banku". | foto zdjęcie poglądowe / adobe stock

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKolejny mieszkaniec powiatu pleszewskiego padł ofiarą oszustów. Tym razem metodą "na pracownika banku". Policjanci przestrzegają.
reklama

Do zdarzenia doszło na początku tego tygodnia. Do pleszewskiej komendy zgłosił się mieszkaniec powiatu pleszewskiego, który poinformował, że w wyniku oszustwa stracił ok. 9 tys. zł.

Oszustwo "na pracownika banku" w pow. pleszewskim

- Mieszkaniec powiatu oświadczył, że telefonicznie skontaktował się z nim "pracownik banku". Podczas rozmowy dzwoniący powiedział, że mógł on paść ofiarą przestępstwa, i jeśli chce uchronić swoje oszczędności, musi podać kody BLIK. Zapewnił, że wtedy pieniądze będą bezpieczne. Rzekomy konsultant zadzwonił ponownie i poprosił o wykonanie przelewów na podane konto. Wtedy zgłaszający zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. W wyniku tego przestępstwa, stracił on 9 tysięcy złotych - opisuje zdarzenie Monika Kołaska, rzecznik prasowy KPP w Pleszewie.

reklama

Nie jest to pierwsze takie zdarzenie w ostatnim czasie w powiecie pleszewskim. Policjanci przypominają, że scenariusze działań przestępców w gruncie rzeczy są do siebie podobne, lecz różnią się szczegółami, dostosowywanymi do sytuacji osobistej oraz wieku potencjalnych ofiar. 

- Scenariusz ataków jest zwykle taki sam, a przynajmniej zbliżony. Oszust stara się wystraszyć rozmówcę, by działał pod wpływem emocji, najczęściej informując go o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań, by zablokować możliwości włamywaczy. Na telefonie zwykle wyświetla się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudza żadnych podejrzeń. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy, podanie danych konta bankowego czy kodu systemu płatności mobilnych powinno się traktować jako próbę oszustwa - przestrzega Monika Kołaska.

reklama

Dlatego ponownie funkcjonariusze apelują o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami.

- Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności - zaznaczają policjanci.

 

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama