„Są bardziej czytelne i mniej w nich pisania” – to główne spostrzeżeń klientów po pilotażu nowych formularzy wprowadzonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W kwietniu, nowe, uproszczone druki, będzie można złożyć już w całym kraju.
Z nowych formularzy przez cały luty mogli korzystać klienci oddziałów ZUS w: Jaśle, Toruniu i Warszawie. Pilotażowe druki były zarówno dużo krótsze, jak i prostsze w doborze użytego w nich słownictwa. Klienci to docenili, jak i nową, minimalistyczną grafikę. Na bazie 60 dotychczasowych wniosków utworzono 40 nowych, co ma ułatwić ich właściwy wybór. - Najistotniejsze zmiany, na które zwracali uwagę klienci, to zmniejszenie liczby stron i danych do wypełnienia, prostota zwrotów i poleceń, a także czytelność podpowiedzi i wyjaśnień. Respondenci wystawili nowym drukom blisko 5,5 tys. ocen, a ich jakość ocenili na „dobre” 4 w 5 stopniowej skali. Ponadto, ZUS posłuchał sugestii klientów i wprowadził do niektórych formularzy pewne poprawki, takie jak, wytłuszczenie najważniejszych informacji, czy powiększenie czcionki - wyjaśnia Marlena Nowicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Po uzyskaniu pozytywnej opinii klientów, nowe, uproszczone formularze będą obowiązywać we wszystkich placówkach ZUS na terenie całego kraju.
Jest to pierwsza grupa druków, nad kolejnymi ZUS będzie pracować do końca roku.
CZYTAJ TAKŻE: