reklama

Sprzedawała ubrania na Vinted, została oszukana

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Sprzedawała ubrania na Vinted, została oszukana - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościMieszkanka powiatu pleszewskiego została oszukana, sprzedając ubrania za pośrednictwem serwisu ogłoszeniowego Vinted.
reklama

Mieszkanka powiatu pleszewskiego wystawiła do sprzedaży sukienkę. Bardzo szybko poprzez platformę Vinted skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem.

Pleszewianka oszukana na popularnym portalu sprzedażowym 

Pod pretekstem wykonania przelewu za sukienkę, najpierw poprosiła sprzedającą o numer telefonu. Następnie w wiadomości sms przesłała link i przekonała kobietę, że aby otrzymać przelew musi „wejść” w przesłany w wiadomości link i zalogować się na stronę „swojego” banku.

- Tu sprzedająca popełniła błąd. Kliknęła w przesłany link prowadzący do strony przypominającej stronę aukcyjną, wybrała z listy swój bank i niczego nie podejrzewając – na fałszywej stronie banku - wpisała dane potrzebne do logowania i kody autoryzacyjne - mówi Monika Kołaska, rzecznik prasowy pleszewskiej policji.

reklama

Tymczasem oszust, mając podgląd na jej hasła na tej fałszywej stronie, zalogował się na jej rzeczywiste konto bankowe i wypłacił z jej konta prawie 2 tysiące złotych.

Jak nie dać sie oszukać sprzedając w internecie? 

Sprzedając w Internecie, również można zostać oszukanym, dlatego należy być bardzo ostrożnym.

- Nie wolno klikać w linki przesłane w wiadomościach kierujące do płatności, należy czytać uważnie SMS-y autoryzacyjne, nie wolno reagować na prośby o zalogowanie się do konta bankowego,  podania hasła jednorazowego lub jakiegokolwiek identyfikatora, loginu do banku - przestrzega policjantka. 

Radzi też, aby zwracać  uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujemy dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, są napisane niegramatycznie.

reklama

- Najbezpieczniej jest wpisać samodzielnie adres internetowy strony danego serwisu ogłoszeniowego lub banku. Sprawdzajmy zawsze, czy witryna jest bezpieczna. Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej - tłumaczy Monika Kołaska. 

Czy wam też zdarzyło się, że ktoś próbował was oszukać w internecie? Znacie podobne przypadki? 

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama