reklama
reklama

Pleszew. Kowalew. Baranówek. Czy powstanie ferma drobiu? Jest nowa decyzja urzędu

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Pleszew. Kowalew. Baranówek. Czy powstanie ferma drobiu? Jest nowa decyzja urzędu - Zdjęcie główne

Baranówek. Czy w powstanie ferma drobiu? Jest nowa decyzja urzędu w Pleszewie

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rolnictwo Do 16 kwietnia mieliśmy poznać decyzję urzędu w Pleszewie – w związku z wydaniem decyzji odnośnie planowanej budowy fermy drobiu w Baranówku. Temat ciągnie się już niemal od półtora roku.
reklama

Przypomnijmy: sprawa planowanej budowy fermy drobiu na terenie Baranówka ciągnie się od końca 2019 roku. Zgodnie z planami na ok. 25 hektarach może powstać 16 kurników. Ostatecznej decyzji w sprawie wciąż jednak nie ma… 

Ferba drobiu. Były zebrania w Kowalewie

Wspomniane tereny w Baranówku, gdzie może powstać ferma, znajdują się m.in. w bliskim położeniu osiedla w Kowalewie – stąd mieszkańcy wsi zorganizowali swego czasu specjalne zebrania i wprost wyrażali swój sprzeciw wobec wspomnianej inwestycji. Pisaliśmy o sprawie szeroko na łamach „Życia Pleszewa”.

Ferma drobiu w Baranówku. Nie było rozstrzygnięć

Miesiące jednak mijały, a rozstrzygnięć nie było. Dlaczego? Jak pisaliśmy już na łamach "Życia Pleszewa" wszystko oczywiście przeciąga się z powodu pandemii, która wybuchła w ubiegłym roku. Daty wydania wielu decyzji administracyjnych – zwłaszcza tych skomplikowanych, wymagających opinii innych instytucji – były przesuwane.

W roku 2021 również wydłużono wydanie ostatecznej decyzji środowiskowej we wspomnianej sprawie. Na początku miała zapaść w styczniu, kolejny termin wyznaczono na marzec, później znów przedłużono sprawę – do 16 kwietnia. Termin niedawno minął. Co dalej?

Ferma drobiu w Baranówku. Kiedy zapadnie decyzja?

Jak informują władze Pleszewa, sprawa związana z wydaniem decyzji środowiskowej dla planowanej budowy fermy drobiu wraz z infrastrukturą w miejscowości Baranówek (chodzi o nr działek 6/2, 7, 8 obręb Nowa Wieś, gmina Pleszew,) ponownie nie może zostać załatwiona w terminie przewidzianym w art. 35 Kpa. Dlaczego?

- Związane jest to z brakiem możliwości przeprowadzenia rozprawy administracyjnej otwartej dla społeczeństwa zgodnie z wprowadzonymi obostrzeniami w związku z epidemią COVID-19 skutkującymi brakiem możliwości zorganizowania takiego zgromadzenia dla nieokreślonej ilości uczestników ze względu na zagrożenie epidemiczne – czytamy w uzasadnieniu wspomnianej decyzji. 

Termin załatwienia sprawy ponownie więc przedłużono – tym razem do 28 maja.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama