Stoją gdzieś w garażu, bez opłaconego OC, albo zostały zezłomowane, ale właściciele wciąż ich nie wyrejestrowali. W wykazie są m. in. stare fiaty, polonezy, syrenki, trabanty, wartburgi a nawet moskwicze.
Zgodnie z nowymi regulacjami po 10 czerwca wygaszeniu uległy decyzje o rejestracji pojazdów wydanych przed 14 marca 2015 roku. Chodzi o te które: nie posiadają ważnego okresowego badania technicznego, oraz w stosunku do których ich posiadacze nie dopełnili obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC, jeżeli pojazd im podlega, przez okres dłuższy niż 10 lat, przypadający bezpośrednio przed dniem wejścia w życie ustawy, tj. przed 22 lipca 2023 roku.
- Rejestracje tych pojazdów nie są aktywne w systemie CEP, nie widzą ich organy ruchu drogowego. Można powiedzieć, że przeszły do tak zwanego archiwum – wyjaśnia Renata Garsztka, naczelnik wydziału ds. komunikacji w starostwie powiatowym w Pleszewie.
To tzw. porządkowanie ewidencji. Chodzi o to, by liczba pojazdów w systemie CEP odzwierciedlała faktyczną liczbę tych poruszających się po drogach. Chociaż taki pojazd został administracyjnie wyrejestrowany (rejestracja wygaśnie), to można go ponownie zarejestrować, jeśli przejdzie badanie techniczne i zostanie wykupione OC.
- Będzie to możliwe, po spełnieniu wszystkich warunków, niezbędnych do rejestracji. Jeśli właściciel będzie chciał przywrócić pojazd do ruchu, powinien okazać aktualne dokumenty, w tym dokument własności, dowód rejestracyjny, ubezpieczenie i złożyć wniosek o rejestrację pojazdu, z ważnym przeglądem - tłumaczy Renata Garsztka.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.