reklama
reklama

CPK dementuje słowa posła PiS. Nie ma planów modyfikacji linii Kolei Dużych Prędkości wchodzącej do Pleszewa

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

CPK dementuje słowa posła PiS. Nie ma planów modyfikacji linii Kolei Dużych Prędkości wchodzącej do Pleszewa - Zdjęcie główne

Przedstawiciele CPK zareagowali na niedawne słowa posła Prawa i Sprawiedliwości, który podczas konferencji w Pleszewie zapowiadał, że trwają prace nad nowym rozwiązaniem linii kolejowej przechodzącej przez nasze miasto. - Nie jest prawdą, że prowadzone są właśnie prace nad modyfikacją trasowania linii wchodzącej do Pleszewa - zaznaczają wprost przedstawiciele spółki CPK.

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Przedstawiciele CPK zareagowali na niedawne słowa posła Prawa i Sprawiedliwości, który podczas konferencji w Pleszewie zapowiadał, że trwają prace nad nowym rozwiązaniem linii kolejowej przechodzącej przez nasze miasto. - Nie jest prawdą, że prowadzone są właśnie prace nad modyfikacją trasowania linii wchodzącej do Pleszewa - zaznaczają przedstawiciele spółki CPK.
reklama

Przypomnijmy: 4 stycznia przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową w Pleszewie.

Słowa posła PiS podczas konferencji w Pleszewie

Wśród różnych tematów, odnieśli się także do sprawy przebiegu Kolei Dużych Prędkości przez nasz teren. Temat wywołuje od dawna spore emocje, a jakiś czas temu powstał nowy wariant - W9. Piszemy o tym na bieżąco.

Podczas konferencji w Pleszewie, poseł PiS, Piotr Kaleta, twierdził, że trwają także prace nad innym rozwiązaniem dla Pleszewa. 

- Sprawa CPK nie dotyczy tylko Pleszewa. Chcę jednak zaznaczyć, że wcześniejsze spotkania nie były stricte konsultacjami – tylko – prekonsultacjami. Minister Horała wystąpił z inicjatywą, by w ogóle temat zacząć wywoływać, żeby pozyskać już informacje od mieszkańców – jak odnoszą się do przedstawionych wariantów. Powstał niedawno wariant W9, który zdecydowanie się różni jeśli chodzi o wejście i wyjście z Kalisza. I wiem, że opracowywany jest obecnie zupełnie inny wariant dla Pleszewa – mówił wówczas poseł PiS, Piotr Kaleta.

Jak dodawał ponadto, główne konsultacje mają się rzekomo dopiero odbyć.

- Wcześniejsze spotkania miały na celu poznać opinię społeczeństwa, by iść w sugerowanym kierunku - twierdził na konferencji w Pleszewie poseł PiS.

CPK dementuje słowa posła PiS. Nie będzie modyfikacji linii kolei wchodzącej do Pleszewa

Jak się okazuje, rewelacje parlamentarzysty... są nieprawdziwe. Po opublikowaniu przez nas artykułu ze wspomnianymi wyżej słowami posła, otrzymaliśmy stanowisko od CPK.

Przedstawiciele CPK komentują jasno i wprost: żadne prace w tej sprawie obecnie nie trwają.

- Nie jest prawdą, że prowadzone są właśnie prace nad modyfikacją trasowania linii wchodzącej do Pleszewa. Jesteśmy na zaawansowanym etapie opracowania studium wykonalności dla całości linii Sieradz - Poznań i nie przewidujemy możliwości dokonania zmian w trasowaniu przedstawianych dotąd wariantów czy opracowania nowego. Jednym z głównych celów studium jest rekomendacja wariantu inwestorskiego dla tego odcinka, który przedstawimy w I kwartale bieżącego roku, zaś w drugiej połowie roku spółka będzie chciała wystąpić z wnioskiem o decyzję środowiskową do RDOŚ - opisuje w mailu wysłanym do redakcji "Życia Pleszewa" Konrad Majszyk, rzecznik prasowy i ekspert z Biura Komunikacji i Marketingu spółki CPK.

Przedstawiciele CPK zaznaczają też, że nie będzie żadnych nowych konsultacji.

- Spółka nie planuje kolejnych, nowych konsultacji, które miałby rozpocząć się w marcu br. Zawsze podczas inwestycji realizowanych przez CPK absolutnym priorytetem jest dla nas wsłuchiwanie się w głos mieszkańców i samorządowców, czyli gospodarzy terenów, przez które przebiegną nowe linie kolejowe. Dlatego we wrześniu 2022 zorganizowaliśmy cykl spotkań informacyjno-konsultacyjnych dla odcinka „szprychy” nr 9 między Poznaniem i Sieradzem. W ich wyniku otrzymaliśmy blisko 3 tys. ankiet oraz ok. 12 tys. głosów w formie pism, maili i petycji. Odebraliśmy także kilkaset połączeń telefonicznych z uwagami od mieszkańców. Warto dodać, że wszystkie przeprowadzone konsultacje i spotkania miały charakter nieobowiązkowy, a ich przeprowadzenie miało za zadanie poinformowanie mieszkańców i zebranie ich uwag co do przebiegów planowanej trasy kolejowej. Pozwoliło to na dopracowanie analizowanych wariantów oraz przedstawienie nowego wariantu W9, będącego hybrydą kilku wariantów wcześniej poddanych ocenie społecznej w formie W1 na odcinku Sieradz – Kalisz, W3 na odcinku Kalisz – Kotlin i W2 na odcinku Kotlin - Poznań - dodaje Konrad Majszyk.

Jak dodaje na koniec, do momentu przedstawienia przez spółkę wariantu inwestorskiego wszystkie przedstawione warianty są przedmiotem zaawansowanych analiz wielokryterialnych, w których brane są pod uwagę m.in. aspekty społeczne, techniczne, ekonomiczne i środowiskowe.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama