Droga S11 w Pleszewie. Po ponad trzech latach, które minęły od dużych konsultacji z mieszkańcami powiatu pleszewskiego w sprawie budowy drogi S11 – poznaliśmy pierwsze konkrety.
Emocje wokół budowy S11 w powiecie pleszewskim
Przypomnijmy: sprawa wzbudza duże emocje wśród mieszkańców. O ich obawach pisaliśmy wcześniej regularnie – nie brakowało bowiem w międzyczasie także innych, mniejszych spotkań na wsiach.
- Nie wiem dlaczego mamy tracić teraz swoje domy, ziemie. Ludzie się budowali – wyrażali swoje obawy wprost mieszkańcy.
Na początku „w grze” były trzy warianty, ostatecznie jednak - po wielu konsultacjach wytyczono także wariant czwarty.
Przypomnijmy: tylko w powiecie pleszewskim mieszkańcy oddali aż 882 ankiety, w których mogli zawierać swoje uwagi odnośnie przebiegu S-11.
- Wariant nr 4 jest wariantem wynikowym, którego przebieg został wytypowany na podstawie wyników ankiet zebranych podczas spotkań z mieszkańcami, w zakresie zgłaszania wniosków oraz wskazania wariantu preferowanego przez społeczeństwo – informuje dziś GDDKiA.
Jest decyzja w sprawie preferowanego wariantu drogi S11 w powiecie pleszewskim
Teraz, jak się okazuje, są pierwsze konkretne decyzje w sprawie planowanego przebiegu drogi S11. Jak się dowiedzieliśmy w czerwcu odbyło się Posiedzenie Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych, podczas którego ustalono preferowany wariant przebiegu trasy, który został skierowany do dalszego procedowania.O decyzjach, jakie zapadły podczas wspomnianego posiedzenia, poinformował burmistrz Pleszewa, Arkadiusz Ptak. Jak tłumaczył radnym podczas sesji – wariant, który został skierowany do dalszego procedowania to wariant nr 4 (na mapach do kolor fioletowy).
Jak będzie przebiegać S11 przez powiat pleszewski?
- W przypadku Miasta i Gminy Pleszew od węzła Jarocin do Pleszew Południe biegnie po tej samej trasie jak wariant drugi, a na odcinku od węzła Pleszew Południe aż do węzła Ostrów - biegnie po takiej samej trasie jak wariant 1 – mówił radnym podczas ostatniej sesji burmistrz Arkadiusz Ptak.
Mapę GDDKiA prezentujemy w naszej galerii. Jak to wygląda w praktyce w naszym regionie?
Jak przebiega wariant czwarty trasy S11 w powiecie pleszewskim?
Jak opisuje sama GDDKiA, wariant nr 4 po „wyjściu” z węzła „Jarocin” przebiega po wschodniej stronie drogi krajowej nr 11, na wysokości Witaszyc przebiega śladem wariantu nr 2 (oddalonego od m. Witaszyce), następnie śladem wariantów 2 i 3 po wschodniej stronie m. Kotlin, a po przejściu nad linią kolejową LK 272 omija Pleszew po zachodniej stronie (dalekie obejście).Na wysokości Pleszewa przewiduje się łącznik od węzła drogowego Pleszew Południe (S11) do istniejącej drogi krajowej nr 11, a dalej zaprojektowanie przebiegu DK 12 po stronie południowej m. Pleszew do włączenia w istniejący ślad DK12 w okolicy m. Brzezie – czyli mówiąc wprost: budowę południowej obwodnicy Pleszewa.
Za węzłem Pleszew Południe wariant nr 4 wchodzi w ślad wariantu nr 1 w rejonie m. Ludwina, a na wysokości m. Górzno krzyżuje się z droga DK11 za pośrednictwem węzła drogowego. W końcowym kilometrażu projektowanego odcinka S11 wariant W4 biegnie w dalszym ciągu śladem wariantu nr 1 włączając się w istniejący węzeł „Ostrów Wlkp. Północ”.
Trzy zjazdy z S11 w rejonie Miasta i Gminy Pleszew
Według wspomnianego wariantu numer cztery, w powiecie pleszewskim – a konkretniej w okolicy samego Pleszewa i Dobrzycy – będą w sumie trzy zjazdy.Zjazdy z S11 w powiecie pleszewskim:
- Węzeł Kotlin – na granicy gmin Pleszew i Kotlin
- Węzeł Dobrzyca – pomiędzy Kowalewem a Fabianowem
- Węzeł Pleszew Południe – na wysokości Nowej Wsi i Baranówka
Kiedy konkretnie ruszą prace przy budowie drogi S11?
Niestety - dziś trudno o konkretną datę rozpoczęcia robót. Według założeń sam etap prac studyjnych potrwa bowiem zapewne do końca 2023 roku.Władze Pleszewa informują, że w trzecim kwartale tego roku odbędzie się kolejne spotkanie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych podczas którego ma już zostać wybrany ostateczny wariant przebiegu trasy S11.
Z kolei na trzeci kwartał roku 2023 – planowane jest wydanie decyzji środowiskowej, co będzie oznaczało, że – być może – w drugiej połowie 2024 roku będzie można przystąpić do przetargu.
- Te decyzje nie zależą już od samorządu, ale uczestniczymy w każdym etapie – mówi burmistrz Arkadiusz Ptak.
Jak informuje z kolei sama GDDKiA - obecnie trwają wciąż prace nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym, a dopiero w pierwszym kwartale roku 2024 planowane jest ostateczne zakończenie tzw. "Koncepcji Programowej".
Burmistrz Pleszewa podkreśla, że gdy tylko gmina otrzyma od GDDKiA aktualne mapy – z naniesionymi wszelkimi poprawkami, o których w ostatnim czasie rozmawiano - m.in. podczas wspomnianego posiedzenia – wówczas udostępni je wszystkim mieszkańcom.
TYMCZASEM W GALERII ZNAJDZIECIE OBECNE MAPY, NA KTÓRYCH TAKŻE MOŻNA ZOBACZYĆ PROJEKTOWANE ZJAZDY
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.