reklama

Kiedy zdecydować się na regenerację, a kiedy tylko na polerowanie felg?

Opublikowano:
Autor:

Kiedy zdecydować się na regenerację, a kiedy tylko na polerowanie felg?  - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Obręcze kół nie mają lekkiego życia. Podczas jazdy są narażone na różnego rodzaju uszkodzenia, wynikające z kiepskiej nawierzchni dróg, jak również soli, która jest wysypywana na jezdnie zimą. Powinny zaś wyglądać po prostu dobrze. Są w końcu wizytówką auta. By przywrócić obręcze kół do dawnej świetności, można zdecydować się na polerowanie felg lub ich kompleksową renowację. Którą więc metodę i w jakiej sytuacji wybrać?

Obręcze kół nie mają łatwego życia

Koszt kompletu nowych obręczy kół to minimum kilkaset złotych, a średnie ich ceny z reguły przekraczają tysiąc. W związku z tym, właściciele aut decydując się na zakup nowych felg aluminiowych, słusznie pragną z nich korzystać przez co najmniej kilka lat. By tak się jednak stało, konieczne jest po intensywnym sezonie podjęcie działań, które doprowadzą do usunięcia uszkodzeń powstałych w toku codziennego użytkowania samochodu.

Podstawą do wyboru odpowiedniej metody jest ocena stanu felgi. Jeżeli obręcz koła wykrzywiła się lub są widoczne na niej pęknięcia wtedy samo polerowanie felgi nie wystarcza. Konieczna jest jej kompletna regeneracja pod warunkiem oczywiście, że w ogóle będzie możliwa. Zdarza się, że w wyniku uszkodzeń powstałych na przykład w wyniku najechania z dużą prędkością na drogową dziurę, poziom pęknięcia obręczy koła będzie uniemożliwiał jej renowację, a także dalsze użytkowanie. Zakup pojedynczej, brakującej felgi też nie będzie wtedy najlepszym rozwiązaniem, o ile pozostałe obręcze z kompletu nie zostaną poddane całkowitej renowacji.

Regeneracja, czy polerowanie felg?

Regeneracja obręczy kół to pojęcie znacznie szersze niż polerowanie felg. To proces składający się z kilku zasadniczych etapów:

  1. Analizy oraz oceny stanu zużycia felgi i poziomu ewentualnych.
  2. Prostowania obręczy koła oraz usuwania pęknięć.
  3. Piaskowania w celu gruntownego oczyszczenia powierzchni przed nałożeniem nowego lakieru.
  4. Lakierowania obręczy koła, najczęściej z użyciem metody malowania proszkowego.

By móc go profesjonalnie i skutecznie przeprowadzić w całości należy skorzystać z pomocy profesjonalnych warsztatów, świadczących tego typu usługi. Adres najbliższego można najłatwiej znaleźć za pośrednictwem branżowych wyszukiwarek motoryzacyjnych, takich jak https://autobooking.com. Zaletą tego typu stron internetowych, poza bogatymi bazami danych, są wiarygodne opinie zamieszczane przez klientów konkretnych firm. Ułatwia to znacznie wybór potencjalnie najlepszego wykonawcy.

Sprzęt sporo kosztuje

Kompleksowa regeneracja felg jest niemożliwa w domowych warunkach z uwagi na konieczność użycia do jej realizacji specjalistycznego sprzętu. Do piaskowania obręczy kół używa się specjalnych kabin, współpracujących z piaskarkami oraz kompresorami o wysokiej mocy. Taki zestaw może kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, a sama jego eksploatacja i bieżące serwisowanie również do najtańszych nie należą. Piaskowanie pozwala jednak usunąć brud oraz stary lakier z najtrudniej dostępnych zakamarków obręczy koła. To zdecydowanie bardzo skuteczny proces.

Wspomniana wcześniej metoda lakierowania proszkowego felg jest chętnie stosowana przez profesjonalistów z uwagi na jej oczywiste zalety. Daje gwarancję równomiernego pokrycia obręczy koła nowym lakierem. Daje to spore pole do ewentualnych popisów. Nowy lakier może mieć w końcu zupełnie inną barwę niż poprzedni, co umożliwia całkowitą zmianę wyglądu obręczy kół. To zresztą jedna z najważniejszych zalet całego procesu renowacji. Jego efekty potrafią naprawdę zaskoczyć. By móc je jednak podziwiać należy dysponować wiedzą doświadczeniem i urządzeniami, które umożliwiają pomalowanie proszkowe felg. Należą do nich kabiny proszkowe oraz piece, gdzie w temperaturze około 200 stopni są wypalane świeżo pomalowane obręcze kół. Taki zabieg zwiększa znacznie trwałość nowego lakieru oraz uodparnia sam element na negatywne działanie części czynników zewnętrznych.

Kiedy warto wziąć pod uwagę samo polerowanie felg?

Wspomniane na początku polerowanie felg jest interesującą alternatywą dla renowacji obręczy kół, gdyż też prowadzi do ich częściowego odnowienia. Pozwala na uzyskanie tzw. efektu lustra. Całość wygląda więc bardzo efektownie, a o to przecież wielu posiadaczom aut chodzi. Polerowanie felg jest możliwe pod warunkiem, że dany element znajduje się w całkiem niezłym stanie i nie wymaga prostowania, bądź, co gorsza, usuwania pęknięć. Najlepiej sprawdza się na felgach w kolorze srebrnym, a więc całkiem sporej liczbie. Polscy kierowcy nadal jednak wolą obręcze kół regenerować, a nie tylko polerować. Polerowanie felg to domena młodości, choć młodym przecież czuć się można w każdym wieku.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE