W Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie przygotowywany jest nowy regulamin organizacyjny, co wiąże się z likwidacją niektórych wydziałów w ratuszu. Analizie poddawane są: USC, obywatelski oraz… straż miejska.
Radny Eryk Kowcuń podczas ostatniej sesji poprosił, by dokonano uaktualnienia struktury organizacyjnej urzędu na stronie internetowej UMiG Pleszew. Dowodził, iż wpisane są wydziały i jednostki, których dzisiaj już nawet nie ma, jak np. Biuro Obsługi Szkół Samorządowych czy Ośrodek Sportu i Rekreacji, a funkcjonowały za czasów, kiedy wiceburmistrzem był Czesław Skowroński.
Burmistrz Marian Adamek przyznał, że przygotowywany jest nowy regulamin organizacyjny urzędu. - Wiąże się to z tym, że planujemy likwidację niektórych wydziałów urzędu miasta, w związku tym, będzie zamieszczony jednolity tekst. Myślę, że to jest miesiąc, półtora miesiąca, jak zostanie wszystko przyjęte – mówił włodarz.
Radny Kowcuń w kolejnym pytaniu dociekał o zamiary samorządu dotyczące przyszłości straży miejskiej, ponieważ z jednej strony do budżetu wpisane jest 50.000 zł na zakup samochodu dla jednostki, a z drugiej – słyszał głosy od radnych koalicji, że być może formacja municypalnych zostanie rozwiązana.
"Życie Pleszewa" zwróciło się w tej sprawie do rzeczniczki UMiG Pleszew. Co odpowiedziała? Szczegóły w aktualnym wydaniu naszego tygodnika.