Reklama lokalna
reklama

Oszustwo na pracownika InPost. Kobieta straciła kilkanaście tysięcy złotych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Oszustwo na pracownika InPost. Kobieta straciła kilkanaście tysięcy złotych - Zdjęcie główne

Mieszkanka powiatu pleszewskiego została oszukana metodą "na pracownika InPost"

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościMieszkanka powiatu pleszewskiego została oszukana metodą "na pracownika InPost". Kobieta w jednej chwili straciła kilkanaście tysięcy złotych. Jak do tego doszło?
reklama

Z informacji przekazanej przez pokrzywdzoną wynikało, że wystawiła w internecie przedmiot do sprzedaży za kwotę 350 zł.

 - Następnie zadzwoniła do niej kobieta, podająca się za pracownicę InPost. Przekazała ona informację, że przedmiot został już zakupiony i aby odebrać pieniądze, należy założyć konto w InPost. Zgłaszająca wykonała wszystkie polecenia rzekomej pracownicy firmy, podając m.in. numer karty płatniczej oraz kody BLIK. Pokrzywdzona straciła w ten sposób kilkanaście tysięcy złotych  - relacjonuje Monika Kołaska, rzeczniczka pleszewskiej policji. 

I po raz kolejny apeluje, aby korzystając z internetu zachować czujność i rozsądek. 

 - Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je, pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania, nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników - przestrzega funkcjonariuszka. 

reklama

Oszuści  bardzo często podszywają się też pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych.

- Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła, stosować dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych – wówczas o wiele trudniej przejąć konto, ponieważ zalogowanie się wymaga potwierdzenia smsem, potwierdzać tożsamość osób, które piszą do nas przez internetowe komunikatory i proszą o podanie kodów BLIK – najlepiej od razu zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu – a nie oszustowi – przekazujemy pieniądze - apeluje.

reklama

Bardzo ważne jest również, aby sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej – przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie. Chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku. 

 

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama