Kilka miesięcy temu do starostwa wpłynął wniosek władz Pleszewa - o przejęcie części ulic powiatowych biegnących w stronę rynku.
Jakie ulice chce przejąć Pleszew od starostwa?
Zgodnie z wnioskiem, władze Pleszewa chcą przejąć następujące ulice:
- ul. Sienkiewicza - odcinek od ulicy Rynek do ulicy Malińskiej,
- ulica Kaliska - odcinek od ulicy Rynek do ulicy Kilińskiego
- ulica Poznańskiej - odcinek od ulicy Rynek do ulicy Bogusza
Warto przypomnieć, że od wielu miesięcy trwają prace związane z planowaną zmianą organizacji ruchu w centrum Pleszewa - w dużym skrócie chodzi o ograniczenie dostępu samochodów do "serca" miasta, a oddanie tej przestrzeni pieszym i rowerzystom.
Studium transportowe Pleszewa - 9 wariantów zmian w ruchu w centrum miasta
Przypomnijmy: 8 grudnia w Zajezdni Kultury przedstawiono wyniki badań prowadzanych w tej materii mieście. Niezwykle obszerna dokumentacja opisuje wiele kwestii: analizując ulice i chodniki w mieście pod kątem natężenia ruchu oraz – a może przede wszystkim – bezpieczeństwa. Wśród wielu analiz są także konkretne propozycje dla nowej organizacji ruchu w Pleszewie.W opracowanym studium można znaleźć m.in. warianty nowej organizacji ruchu na pleszewskim rynku. Propozycje są zróżnicowane - od zmniejszenia ilości miejsc do parkowania na Rynku, poprzez zwężenie jezdni na "wlotowych" ulicach Kaliskiej i Poznańskiej wraz z przekształceniem ich w trasy jednokierunkowe, czy zrobienie z części Rynku trasy dwukierunkowej, a nawet jego całkowite zamknięcie.
Summa summarum opracowano 9 różnych wariantów, które będą w przyszłości analizowane. Przedstawialiśmy je już w "Życiu Pleszewa":
Obecnie trwają cały czas prace nad wspomnianym przedsięwzięciem.
Jak podkreślał już jednak wcześniej burmistrz Arkadiusz Ptak - przed możliwymi kompleksowymi zmianami (które mogą realnie wejść w życie dopiero na przestrzeni lat), już teraz trwają działania, które mają poprawić bezpieczeństwo w newralgicznych miejscach miasta. Chodzi głównie o ulice Poznańską oraz Kaliską.
W pierwszej kolejności zmiany mają być właśnie na ul. Poznańskiej
– Chodzi o „wypchnięcie” znaczne samochodów z chodnika na ul. Poznańską. Nie może być tak, że wąski chodnik jest dzielony jeszcze z samochodem, przez co nie może przejechać matka z wózkiem – zapowaidał już wcześniej burmistrz Pleszewa Arkadiusz Ptak.
Większe zmiany – związane z wprowadzeniem nowej organizacji ruchu na rynku i w ścisłym centrym - możliwe są jednak dopiero po długofalowych rozwiązaniach.
- Mówimy o rozwiązaniach, które wdrażane mają być nie w rok czy dwa, ale w kontekście dziesięcioleci - mówił wcześniej - przy okazji dyskusji nad studium transportowym dla Pleszewa burmistrz Arkadiusz Ptak.
Starostwo wyliczyło skutki finansowe przejęcia ulic przez władze Pleszewa
Przejęcie kawałków tras powiatowych - przy rynku - pozwoli miastu na większą swobodę - możliwych planowanych działań.Jak się dowiedzieliśmy, starostwo zajmowało się już wnioskiem władz Pleszewa - m.in. na niedawnych posiedzeniach zarządu.
Jak zaznaczają władze starostwa, ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie rada powiatu, jednak niezależnie od tego wyliczono wcześniej tzw. skutki finansowe przedsięwzięcia.
I tak - zgodnie z wyliczeniami, roczny koszt utrzymania wspomnianych części tras, które chce przejąć miasto, wynosi 25 tys. 700 zł (opróżnianie koszy, opłaty za odprowadzanie wód opadowych do kanalizacji ogólnospławnej, zimowe utrzymanie ,oznakowanie pionowe, poziome, sprzątanie po zimie, likwidacja ubytków w nawierzchni, remonty kratek deszczowych).
Z kolei roczne dochody kształtują się w wysokości 18 tys. zł (z reklam oraz dochodów za umieszczanie urządzeń obcych w drodze).
Do tematu wrócimy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.