Reklama

Reklama

Pleszew. Segregacja po nowemu. - Musimy ograniczyć koszty – mówi burmistrz

Opublikowano: sob, 5 gru 2020 18:00
Autor:

 Pleszew. Segregacja po nowemu. - Musimy ograniczyć koszty – mówi burmistrz - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości

Reklama

Pleszew. Od stycznia 2021 roku mieszkańców Pleszewa czeka nowy harmonogram wywozu odpadów. Władze miasta zaznaczają wprost: wydzielenie do segregacji nowych frakcji – bio "kuchennych" oraz popiołu – ma na celu ograniczenie kosztów wywozu oraz zagospodarowania śmieci. Bo te – niestety – z roku na rok są coraz większe.

 

Do wielu mieszkańców Pleszewa powinny już trafić nowe pojemniki na segregację odpadów.

Przypomnijmy, jak pisaliśmy niedawno na naszych łamach, brązowe kubły – na odpady bio "kuchenne" – otrzymają do końca roku za darmo wszyscy właściciele zamieszkałych gospodarstw (poza tymi, którzy zadeklarowali posiadanie kompostownika, dop.red), z kolei pojemniki na popiół (również darmowe) trafią do tych, którzy zgłosili wcześniej w PK taką potrzebę (ci, którzy tego nie zrobili powinni sami wygospodarować jeden z dotychczasowych pojemników i zaopatrzyć go w naklejkę „popiół” dostarczoną przez PK). 

Pleszew. Koszty odpadów rosną

Jak tłumaczą władze Pleszewa, nowe frakcje do segregacji są reakcją na rosnące wciąż koszty wywozu i zagospodarowania odpadów.

- Musimy zrobić wszystko, by ceny za śmieci zminimalizować – zaznacza wprost burmistrz Pleszewa, Arkadiusz Ptak.

 

Pleszew. Ile produkujemy śmieci?

Nie ukrywa, że jest to zadanie trudne, ponieważ śmieci produkujemy coraz więcej.

- Tylko w 2019 roku było to już 470 kg na osobę – wylicza włodarz.

 

Tymczasem koszty z tym związane – są coraz droższe.

- Obecnie – bez wydzielania bio i popiołu ze zmieszanych – płacimy w ZGO Jarocin 464,40 zł za każdą tonę. Tymczasem, gdy wydzielimy segregację popiołu i bio, tona odpadów zmieszanych spadnie do 421,20 zł. Koszty za bio będą z kolei wynosić 334,80 zł za tonę a za popiół 356,40 zł. Stąd wspomniane zmiany. Wszystko po to, by ograniczyć koszty – wylicza włodarz.

 

Bo właśnie wspomniane koszty – co warto przypomnieć – zawarte są w ostatecznie w stawkach naszych opłat za śmieci. Jeśli nie chcemy więc, by podwyżki za wywóz odpadów były drastyczne – powinniśmy sumiennie segregować.

 

Pleszew. Zmiana harmonogramu wywozu

Warto zaznaczyć, że w związku ze zmianami, od stycznia czekają nas zmiany w harmonogramie wywozu odpadów. I tak: odpady bio będą wywożone raz w miesiącu w okresie od listopada do marca oraz dwa razy w miesiącu w okresie od kwietnia do października.

Wywóz popiołu będzie z kolei tylko raz w miesiącu - w okresie jesienno-zimowo-wiosennym, czyli od października do kwietnia. Odpady zmieszane wywożone będa z kolei: raz w miesiącu od listopada do marca i dwa razy w miesiącu od kwietnia do października.

Pleszew. Co zrobić gdy nie dostało się kubła?

Co z kolei z osobami, które zgłaszały wcześniej potrzebę pojemników, a ich nie dostały?

- Wszystkie sygnały powinno zgłaszać się bezpośrednio do Wydziału Gospodarki Komunalnej przy ul. Fabrycznej – były już kilka takich przypadków, które udało się rozwiązać – mówi burmistrz Pleszewa.

A my przypominamy, że – jak zaznaczali wcześniej na naszych łamach urzednicy - jest też jeszcze pewna szansa dla „spóźnialskich”, którzy nie zgłaszali wcześniej potrzeby pojamnika na popiół.

- W styczniu będziemy mieli jeszcze pewną ilość pojemników na popiół do przekazania mieszkańcom. Jednak trzeba będzie osobiście je od nas odebrać, nie podwieziemy już pod drzwi – mówił wcześnie na łamach "Życia Pleszewa" prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Grzegorz Knappe.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (6)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • rok temu | ocena +1 / -0

    kubeł

    Słuszna myśl tutaj padła: każdy powiat powinien mieć własne wysypisko śmieci. Decyzja o przystąpieniu do wysypiska śmieci w Jarocinie, to totalna porażka naszych burmistrzów i rady miasta. Jest pewne, że nigdy się do tego nie przyznają. Jarocin nas Pleszewian dyma i dymać jak chce. Oczywiście burmistrz jest kryty, bo rada miasta wyraziła zgodę. Rz... Rozwiń

  • rok temu | ocena +1 / -0

    Marek

    Każdy powiat powinien mieć własne wysypisko śmieci i tyle w temacie.

  • rok temu | ocena +4 / -1

    Ogrodnik

    1. Jeśli się nie mylę to latem popiół będzie odbierany razem z odpadami zmieszanymi. 2. Wydział Gospodarki Komunalnej przy ul. Fabrycznej - a co to za nowy twór? 3. "Odpady bio będą wywożone raz w miesiącu w okresie od listopada do marca..." - chyba ktoś nie ma pojęcia ile bioodpadów powstaje w ogrodzie w listopadzie (nazwa miesiąca nie wzięła się ... Rozwiń

  • rok temu | ocena +6 / -7

    Marek Hollywood

    Jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził. Doceńmy działania burmistrzostwa, bo na nic się one zdadzą, jeżeli my wszyscy Pleszewianie nie będziemy zdyscyplinowani przy segregacji śmieci.

  • rok temu | ocena +11 / -3

    Tomekw

    A latem popiół burmistrzowi pod dom wywalić? Przecież dużo gospodarstw pali latem także na ciepła wodę owszem popiołu jest mniej ale jednak zawsze jest