Przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi stosowanymi przez przedstawicieli firm energetycznych ostrzega Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie Małgorzata Nadera.
- Polega to na podszywaniu się pod pracowników firm energetycznych, z którymi konsumenci mają zawarte umowy. Przedstawiciele handlowi pod pozorem podpisania aneksu do umowy, zdobywają nowych klientów - wyjaśnia rzeczniczka. I podkreśla: Duże firmy energetyczne jak np. Energa, Enea czy Tauron nie zawierają umów za pośrednictwem przedstawicieli handlowych w domach klientów. Zatem osoby pojawiające się w domach z propozycją zmian umowy na dostawę prądu działają z ramienia innych operatorów – sprzedawców energii elektrycznej. Apeluje, aby w celu weryfikacji tożsamości akwizytora, poprosić o okazanie imiennego identyfikatora lub stosownego upoważnienia z widocznym logo firmy.
Osoby, które szukają pomocy w swoich indywidualnych sprawach, mogą skontaktować się z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Pleszewie tel. 62 7429-687, e-mail: konsumenci@powiatpleszewski.pl, ale także z: Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Urzędem Regulacji Energetyki. Bezpłatne porady udzielane są także przez prawników pod nr tel. 801-440/220 oraz drogą elektroniczną pod adresem: porady@dlakonsumentow.pl.