reklama

Spotkanie z seniorami w Pleszewie. Policjantki ostrzegały przed oszustwami i przypominały o bezpieczeństwie

Opublikowano:
Autor:

Spotkanie z seniorami w Pleszewie. Policjantki ostrzegały przed oszustwami i przypominały o bezpieczeństwie - Zdjęcie główne
Autor: KPP w Pleszewie
Zobacz
galerię
7
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościPleszewscy policjanci po raz kolejny zorganizowali spotkanie edukacyjne z seniorami. Głównym celem akcji było wyposażenie osób starszych w wiedzę, jak unikać pułapek oszustów oraz jak dbać o własne bezpieczeństwo w domu i na drodze.
reklama

Tym razem pleszewskie policjantki spotkały się z seniorami z Dziennego Domu Senior + w Pleszewie.

Policjantki spotkały się z seniorami

Monika Kołaska i Monika Lis - Rybarczyk omówiły najważniejsze kwestie dotyczące m.in bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jak poruszać się po drodze i dlaczego tak ważne jest noszenie elementów odblaskowych.

Przypomniały, że pieszy jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności podczas wchodzenia i przechodzenia przez jezdnię lub torowisko oraz korzystania z przejścia dla pieszych. Zabrania się także pieszemu wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych.

- Poruszono również kwestie oszustw metodą "na wnuczka”, "na policjanta”, "na pracownika banku” , a także podczas zakupów w Internecie. Seniorzy mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób przestępcy wyłudzają pieniądze i jak należy zachować się w takich sytuacjach. Treści teoretyczne, przeplatane były realnymi przykładami zdarzeń, do których doszło w ciągu kilku ostatnich lat na terenie powiatu pleszewskiego - opowiada Monika Kołaska. 

reklama

Mowa była także o spoofingu, czyli formie oszustwa, polegającej na podszywaniu się pod inną osobę, firmę lub instytucję w celu oszukania ofiary i zdobycia poufnych informacji lub dostępu do systemów.

 - Może zdarzyć się tak, że na ekranie naszego telefonu pojawi się numer naszego banku, a w rzeczywistości telefonuje do nas oszust. W takiej sytuacji należy się rozłączyć i wybrać samodzielnie numer do banku, w którym lokujemy swoje oszczędności. Upewnimy się w ten sposób, czy faktycznie dzwonił do nas „prawdziwy” pracownik, czy oszust - dodaje Monika Lis - Rybarczyk. 

 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo