Program usuwania azbestu z terenu powiatu pleszewskiego rozłożono na dwa lata.
- Ze względu na duże zainteresowanie mieszkańców skorzystaniem z bezpłatnego usunięcia azbestu z prywatnych posesji, władze powiatu pleszewskiego podjęły decyzję, aby zadanie to zrealizować w dwóch etapach; rozpocząć w 2021 roku i zakończyć w 2022 roku – tłumaczy Tomasz Wojtala, rzecznik prasowy starostwa.
W ubiegłorocznym I etapie zrealizowano 186 wniosków mieszkańców, tym samym udało się zutylizować 470 ton materiałów budowlanych, zawierających szkodliwy azbest.
Koszt operacji wyniósł wówczas 187.048 zł. Ten pierwszy etap prac odbywał się w okresie od października do listopada 2021 rok. Wykonawcą usługi była firma EKO TW z Czermina.
- Produkty azbestowe z naszego powiatu były wywożone do Zakład Utylizacji Odpadów w Koninie. W grudniu 2021r. rozliczono wykorzystaną część dotacji WFOŚiGW oraz dofinansowanie z gmin – dodaje Wojtala.
W tym roku na realizację czekają kolejne 134 wnioski.
Warto też nadmienić, że koszty całego programu na lata 2021-2022 wynoszą łącznie 400.000 zł, w tym: dotacja WFOŚiGW w Poznaniu - 259.000 zł, dofinansowanie gmin powiatu - 67.000 zł w 2021r. i 74.000 zł w 2022r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.