Głównym celem projektu było wprowadzenie uczniów w świat brył i związanych z nimi pojęć. Uświadomienie, że otaczająca nas rzeczywistość składa się z wielorakich brył i są one wykorzystywane w różnych aspektach życia.
- W ramach projektu zrealizowaliśmy szereg działań: budowaliśmy bryły zarówno modele szkieletowe oraz pełne, obliczaliśmy pola ich powierzchni i objętości (a przy okazji powtórzyliśmy umiejętność dokonywania pomiarów oraz znajomość tabliczki mnożenia), rozpoznawaliśmy bryły w architekturze i sztuce oglądaliśmy animacje komputerowe z bryłami w roli głównej - relacjonują Sławomira Malinowska i Katarzyna Boruszczak koordynatorki projektu.
Ale to nie wszystko. W ramach projektu organizowane były wycieczki do MŁYNA WIEDZY w Toruniu oraz po najbliższej okolicy w celu poszukiwania, rozpoznawania i nazywania brył
występujących w architekturze.
Nie brakowało też konkursów matematyczno-techniczno-plastycznych tj. “Szkoła XXI wieku - wykorzystanie brył” - czyli szkoła moich marzeń, „Tworzymy bryły” oraz „Zgadnij, jaką jestem bryłą?". Opracowana została też broszurka zawierająca informacje z realizacji projektu.
- Projekt trwał od 25 września do 22 grudnia. Wycieczka, materiały do wykonania brył, pomoce dydaktyczne i nagrody w konkursach zostały sfinansowane przez Fundację mBanku - tłumaczą koordynatorki.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.