reklama

W tej szkole łamią rutynę i schematy [ZDJĘCIA]

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościUczniowie Zespołu Placówek Specjalnych w Pleszewie odczarowują stereotyp królowej nauk, łamią rutynę i schematy.
reklama

„Zegar tyka liczy się matematyka i fizyka czyli maszyny proste dawniej i dziś” to tytuł projektu edukacyjnego programu mFundacji, do którego po raz kolejny zakwalifikowała się Szkoła Podstawowa nr 4 w Pleszewie. Grant opiewał na 8.000 zł. Była to maksymalna wartość jaką można było pozyskać.

Działania ustalone w ramach projektu realizowane były we wrześniu, październiku, listopadzie i grudniu br. Jego beneficjentami byli uczniowie klas siódmych i ósmych. Głównymi zadaniami projektu z kolei było posługiwanie się czasem w ujęciu globalnym - odczytywanie zegara analogowego, określanie wieków, obliczenia kalendarzowe, zegarowe.

Ponadto przedsięwzięcie to podkreślało obecność matematyki, fizyki i historii w codziennym życiu oraz ich ciekawe, praktyczne zastosowania.

reklama

- Ze względu na specyfikę ZPS w Pleszewie nabycie wyżej wymienionych umiejętności przez uczniów jest bardzo ważne - podkreśla Słąwomira Malinowska z ZPS. 

Ale to nie wszystko. W październiku i listopadzie bieżącego roku, pod czujnym okiem pana Macieja Lipińskiego, uczniowie samodzielnie konstruowali maszyny proste. Doświadczalnie mogli się przekonać i zrozumieć, w jaki sposób mechanika wpływa na poprawę jakości życia. Uczniowie uczestniczyli też w potyczkach matematyczno – fizycznych pt. „Czas” na czas. Brali udział w wyjściach: na siłownię, do zegarmistrza czy wycieczce do Warszawy do Centrum Nauki Kopernik.

Ponadto w ramach projektu ogłoszony został konkurs fotograficzny, dotyczący zastosowania maszyn prostych w najbliższej okolicy. Jury konkursu przyznało trzy pierwsze miejsca i sześć wyróżnień. Podczas gali, na której podsumowano działania projektowe  dyrektor Elżbieta Kwiatek oraz wicedyrektor  Mateusz Ruda wręczyli laureatom i wyróżnionym uczniom nagrody ufundowane przez fundację mBanku.

reklama

W ramach realizowanego projektu dofinansowanego przez w/w Fundację, szkoła pozyskała również pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjnią zajęcia i będą wykorzystywane na lekcjach matematyki, fizyki i techniki - nawet po zakończeniu projektu.

Koordynatorami projektu w Zespole Placówek Specjalnych były:  Sławomira Malinowska, Dagny Masłowska, Katarzyna Boruszczak.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama