reklama

Peron 1 na stacji Pleszew w Kowalewie został przebudowany [ZDJĘCIA, WIDEO]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPolskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły prace związane z kompleksową przebudową peronu nr 1 w Kowalewie (stacja Pleszew). Inwestycja kosztowała ok. 2,3 mln zł. W przyszłości - na razie jeszcze nieokreślonej - wyremontowany ma zostać również sam dworzec. Większe zmiany planowane są ponadto w ramach CPK.
reklama

Duża inwestycja, związana z przebudową peronu pierwszego w Kowalewie (stacja Pleszew) - została oficjalnie zakończona. 

Dziś (19 września) na peronie odbył się briefing prasowy, podczas którego omówiono zmiany w tym miejscu, ale także zapowiedziano kolejne inwestycje.

Remont peronu nr 1 na dworcu w Kowalewie

Przypomnijmy: inwestycję realizowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Rozpoczęła się w czerwcu w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Pisaliśmy o tym na bieżąco.

Dziś na miejscu oficjalnie zaprezentowano zmiany - po zakończeniu prac.

reklama

- To pochodna zarówno programu przystankowego - kwota ponad dwóch milionów złotych - ale przede wszystkim chciałem podziękować współpracy na linii PLK i władz samorządowych miasta Pleszewa. Skorzystają z tej współpracy przede wszystkim mieszkańcy Pleszewa i powiatu pleszewskiego. Patrząc dalej, w perspektywę i inwestycje w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego, przebiegu tych szprych Kolei Dużych Prędkości - to jeden z dobrych kroków idących w kierunku rozwoju infrastruktury kolejowej w Pleszewie. Moja rola, nasza rola, to rola służebna, wspomagać w tych inwestycjach, a nie przeszkadzać - mówił dziś w Kowalewie poseł PiS, Jan Mosiński.

W planie remont dworca w Kowalewie

Jak zapowiadał - przed Pleszewem kolejne wyzwanie, związane z remontem dworca (o tych planach także pisaliśmy wcześniej na łamach zpleszewa.pl i "Życia Pleszewa" - nasze miasto znalazło się na ogólnopolskiej liście).

reklama

- Przed nami obiekt dworca, który czeka na rewitalizację. To plan, do którego chcemy dojść krok po kroku - zaznaczał poseł Jan Mosiński.

Burmistrz Pleszewa: będą kursy busików do Kowalewa i zmiany przed dworcem

Jak mówił z kolei burmistrz Pleszewa, Arkadiusz Ptak, inwestycja związana z przebudową peronu to nie tylko kwestia wizerunkowa. Samo miasto ma bowiem od dawna w swojej strategii wpisany rozwój kolei, która wpływa na rozwój całego samorządu.

- Chcę podziękować panu dyrektorowi PKP PLK za tak sprawną realizację tej inwestycji. Jej realizacja to pewna część całości, my tak naprawdę jedną część strategii rozwoju miasta i gminy oparliśmy o rozwój kolei. To jest tylko część tego naszego całego przedsięwzięcia - obok znajduje się punkt przesiadkowy - zostało to sfinansowane również z Programu Inwestycji Strategicznych - w sumie ponad 60 miejsc parkingowych. Przed nami inwestycja realizowna wspólnie z samorządem powiatowym, związana z zagospodarowaniem przestrzeni przy dworcu, łącznie z takim małym rondem, z miejscem parkingowym dla autobusów - wyliczał burmistrz Arkadiusz Ptak.

reklama

Ponadto jak dodawał, przed mieszkańcami także inne zmiany - związane z samym dojazdem do dworca.

- Chodzi o uruchomienie od 1 stycznia 2024 regularnej komunikacji autobusowej między Pleszewem a Kowalewem, czyli te popularne busiki, które już od kilku lat funkcjonują w Pleszewie. Ich linia zostanie teraz poprowadzona do Kowalewa tak, żeby sprawnie wsiąść do pociągu, zostawiając samochód, by móc dojechać koleją do innych miast. Wcześniej Poznań poniekąd drenował naszą młodzież, mieszkańców. Zauważyliśmy jednak, że skrócenie czasu podróży - z Pleszewa do Poznania jedzie się nawet 58 minut - pokazuje, że można żyć w naszym mieście, ale pracować w Poznaniu - zaznaczał Arkadiusz Ptak.

Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim dziękował z kolei władzom miasta za dobrą współpracę, a przedstawicielom ministerstwa i rządu za samą realizację programu przystankowego. Zaznaczał, że inwestycja w Pleszewie, realizowana była w sposób wzorcowy.

A peron drugi pozostaje póki co bez zmian - bo w przyszłości planowany jest tu nowy układ torowy - w ramach CPK.

- Przykład realizacji w Pleszewie to taki przykład wzorcowy, współpracowaliśmy bardzo dobrze przy tym zadaniu. Peron pierwszy to jest dopiero pierwszy krok, peron drugi nie jest robiony dlatego, że w programie CPK zakładana jest zmiana układ torowego, nowy peron, przejście bezkolizyjne. Jeżeli program CPK wejdzie do realizacji - to są te wartości dodane dla podróżnych - komentował Krzysztof Włodarczyk dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim.

ZOBACZ WIDEO:

 

W GALERII ZNAJDZIECIE ZDJĘCIA Z NOWEGO PERONU W KOWALEWIE

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama