Temat związany z planowaną budową drogi S-11 od lat wywołuje w naszym regionie emocje. Mimo upływającego czasu nie widać postępów – wciąż m.in. nie jest znany ostateczny wariant trasy, która będzie przebiegać przez powiat pleszewski.
Mieszkańcy Pleszewa pytają o drogę S-11
Mieszkańcy wciąż nie znają konkretnych odpowiedzi na ich pytania.
– Temat drogi S-11 jest jednym z kluczowych, o których mówią mieszkańcy – przyznaje Piotr Kusiakiewicz, wiceprzewodniczący pleszewskiej rady i szef Platformy Obywatelskiej w powiecie pleszewskim.
Sprawa była już poruszana na naszym mieście ostatnio za sprawą członków Platformy Obywatelskiej – podczas ostatniej konferencji posła Mariusza Witczaka.
Już wtedy poseł alarmował i wyrażał obawy - odnośnie realizacji tej inwestycji. I zapowiadał złożenie w tej sprawie stosownej interpelacji w Ministerstwie Infrastruktury.
Jest odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury odnośnie drogi S-11
Dziś wrócił do Pleszewa, by podzielić się treścią uzyskanej odpowiedzi. I – jak zaznacza – niestety – w ogóle nie rozwiewa ona obaw o tę inwestycję.
– To pismo obnaża tak naprawdę całą propagandę PiS, które z jednej strony pokazywało na slajdach odnośnie Polskiego Ładu, że traktuje tę drogę jako priorytetową, dając też do zrozumienia, że będzie zbudowana właśnie w kadencji PiS. Tymczasem kadencja się kończy, a PiS dalej pozostaje jedynie na propagandowych zapowiedziach – ocenia ostro poseł Mariusz Witczak z PO.
Jak bowiem zaznacza, według uzyskanej informacji, plan realizacji drogi S-11 na kluczowych dla mieszkańców naszego regionu odcinkach – w stronę Poznania i w stronę Ostrowa Wlkp. - zakłada lata 2026-2028.
– Wszystko „tonie” dziś w procedurach administracyjnych. Uważam, że PiS znalazł sobie sposób, by z procedur administracyjnych – jak choćby wspomniane decyzje środowiskowe, ustalenia itd. – nie robić tej drogi. Realizacja w latach 2026-2028 oznacza, że będzie to robił inny rząd. To pokazuje, że wszystko było tylko propagandą – bo PiS obiecywał tę drogę i w pierwszej i w drugiej swojej kadencji – komentował poseł PO.
Na koniec wprost ostro ocenia starania o wspomnianą trasę.
Poseł Witczak: To klęska parlamentarzystów PiS
– To klęska parlamentarzystów PiS z okręgu kalisko-leszczyńskiego. I taką klęskę na papierze państwu przekazuję – komentował Mariusz Witczak, wręczając odpowiedź z ministerstwa.
OTO TREŚĆ ODPOWIEDZI Z MINISTRESTWA INFRASTRUKTURY NA INTERPELACJĘ POSŁA MARIUSZA WITCZAKA W SPRAWIE DROGI S-11 (W GALERII ZNAJDZECIE CAŁE PISMO)
„Na wstępie informuję, że cała droga ekspresowa S11 jest traktowana jako jeden z priorytetów inwestycyjnych w ramach procedowanego obecnie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r . (z perspektywą do 2033 roku ) . Powyższe oznacza zabezpieczenie środków finansowych na realizację S11 w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej . Wielkopolskie odcinki S11 są elementem ważnego w skali kraju połączenia drogowego . Ich budowa spowoduje wyprowadzenie ruchu tranzytowego odbywającego się po drodze krajowej nr 11 z miast leżących przy trasie oraz usprawni podstawowy kierunek relacji Poznań - Ostrów Wielkopolski - Katowice . Ponadto , przyczyni się do stworzenia bezpiecznego odcinka trasy drogowej zapewniającego wyższy komfort ruchu drogowego , skrócenia czasu przejazdu pomiędzy miastami Poznań , Jarocin , Pleszew i Ostrów Wielkopolski oraz usprawnienia połączeń międzyregionalnych na terenie Polski.
Odcinki Kórnik - Jarocin , Jarocin Ostrów Wielkopolski oraz Ostrów Wielkopolski - Kępno są obecnie na etapie zaawansowanych prac przygotowawczych w ramach Studium Techniczno – Ekonomiczno Środowiskowego wraz elementami Koncepcji Programowej ( tzw . STEŚ - R ) . Umowa na STEŚ - R dla odcinków od Kórnika do Ostrowa Wielkopolskiego została podpisana 14.05.2020 r . a dla odcinka Ostrów Wielkopolski Kępno 30.01.2018 r . Podpisanie tych umów umożliwiło rozpoczęcie prac przygotowawczych dla zadania W opracowaniu są warianty poszczególnych odcinków . Zwieńczeniem tego etapu będzie złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ( DSU ) , których uzyskanie planowane jest na przełomie 2022 i 2023. W tym miejscu wskazuję , że za wydanie przedmiotowej decyzji odpowiedzialny jest niezależny od Ministerstwa Infrastruktury organ , którym w przypadku dużych inwestycji drogowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska . Na etapie uzyskiwania DŚU biorą udział zainteresowane strony oraz prowadzone są konsultacje ze społeczeństwem dlatego też podane terminy mogą ulegać przesunięciu wraz z postępowaniem procedury uzyskania DSU .
Odnosząc się do kwestii ogłoszenia przetargów oraz lat realizacji ww . odcinków przedstawiam poniżej zakładane harmonogramy :
- A. Kórnik - Jarocin
Lata realizacji : 2026 – 2028
- B. Jarocin – Ostrów Wielkopolski:
Lata realizacji: 2026-2028
- C. Ostrów Wielkopolski-Kępno
Lata realizacji: 2025-2027
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.