Ponad 6 mln zł wpłynęło w czwartek od przedstawicieli rządu na konto Miasta i Gminy Pleszew.
Wspomniane pieniądze to pierwszy przelew, jaki miasto otrzymało na wypłaty dodatku węglowego - według wyliczeń wystarczy to dla ok. 2 tys. wnioskodawców.
Ruszają pierwsze wypłaty dodatku węglowego w Mieście i Gminie Pleszew
Przypomnijmy: o dodatku węglowym piszemy szeroko w aktulnym papierowym wydaniu "Życia Pleszewa".Jak mówi nam w dużym wywiadzie dyrektor MGOPS w Pleszewie, do tej pory złożono w Mieście i Gminie Pleszew 5.556 wniosków (stan na 19 września).
Warto jednak przypomnieć ważną rzecz, że - zgodnie z ostatnią nowelizacją ustawy - dodatek węglowy będzie przysługiwał jedynie tym, którzy dokonali wpisu do bazy CEEB przed 11 sierpnia 2022 r. – nie dotyczy to jedynie nowych budynków, zgłaszanych po raz pierwszy do CEEB.
Oznacza to, że osoby, które zmieniały swoje deklaracje i dane w bazie CEEB po tym terminie - nie mogą liczyć na wypłaty - stąd z pewnością nie każdy wnioskodawca w Mieście i Gminie Pleszew - będzie miał pozytywnie zweryfikowany wniosek.
A jak zaznaczają nam przedstawiciele urzędu, były na naszym terenie przypadki, że z jednego adresu - składano kilka wniosków.
Czy starczy pieniędzy na dodatek węglowy w Mieście i Gminie Pleszew?
Pomimo tej sytuacji - już teraz jednak wiadomo, że wspomniane 6 mln zł i tak nie zabezpieczy - na dziś - wypłat dla wszystkich wnioskodawców.W Mieście i Gminie Pleszew liczba pieców w bazie CEEB - wynosi bowiem ok. 5 tys., tymczasem według wyliczeń przelano środki zabezpieczające wypłatę dla ok. 2 tys. wnioskodawców. Wcześniejsze zapotrzebowanie, jakie zgłosił z kolei MGOPS - wynosi 7 tys.
Według zapewnień rządzących - to dopiero jednak pierwsza transza wypłat, kolejne są planowane i pieniędzy powinno starczyć dla wszystkich - planowane są kolejne wypłaty dla samorządów.
Wypłaty dodatku węglowego w Mieście i Gminie Pleszew. Kiedy będą?
Kiedy konkretnie rozpoczną się wypłaty? Jak wyglądają terminy?Po wejściu w życie ustawy nowelizującej przepisy dotyczące dodatku węglowego termin na wypłaty wynosi do 60 dni.
- Jednak trzeba zaznaczyć, że będzie to okres maksymalny, z pewnością nie będziemy aż tyle czekać. W praktyce zweryfikowaliśmy już pierwsze wnioski – informacje o przyznaniu środków wysłaliśmy do tych osób, które podały adres mailowy, zaznaczając, że pieniądze zostaną wypłacane dopiero, gdy otrzymamy je z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, który z kolei pieniądze otrzymuje z Ministerstwa - mówiła nam wcześniej Dominika Frencal, dyrektor MGOPS w Pleszewie.
Jak z kolei pieniądze otrzymają osoby, które nie podały numeru konta bankowego?
Jak tłumaczono dziś podczas nadzwyczajnej sesji w Pleszewie, pieniądze trafią wówczas poprzez przekaz pocztowy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.